via Responsa: Krokodilski mozak i zašto korisnici ne čuju ono što kažemo?
Google

petak, 11. srpnja 2014.

Krokodilski mozak i zašto korisnici ne čuju ono što kažemo?

Zašto neka prezentacija, prodaja, komunikacija jednom prođe super, a drugi put katastrofalno?
Iz priloga  je očito kako je glavni "krivac" za sve tzv. krokodilski mozak.
Za početak, dobro je znati da imamo 3 mozga:

  1. neokorteks (prednji dio glave) - zadužen je za govor, rješavanje problema, matematiku , razmišljanje - veliki je potrošač energije i zadnji dio mozga koji dobiva informacije
  2. srednji mozak (ispod neokorteksa) - procesuira socijalnu dimenziju (analizira tko nam donosi informaciju, koliko je bitan, utjecajan....)
  3. krokodilski mozak  - ispod srednjeg mozga, funkcionira vrlo jednostavno - razmiljša samo o 3 stvari: 
      • da ubijem/pobjegnem
      • da pojedem
      • da se parim
Budući krokodilski mozak prvi dobiva informaciju i odlučuje što može proći dalje, bitno je da ona bude:
  1. brza
  2. slikovita
  3. u obliku priče
  4. s jakim kontrastima
  5. nova
Čim je izfiltrirano sve već viđeno, nejestivo, neopasno i neprivlačno na scenu stupa srednji mozak.
On procjenjuje socijalni status izvora informacija - obraća li nam se klinac, policajac, direktorica...
Uglavnom, što smo "pokorniji" manja je šansa da će ono što pričamo doprijeti do onoga kome se obraćamo.
Dakle, dobitna kombinacija bila bi "opasan - nov - privlačan - važan".
Isprobajte:)

Nema komentara:

Objavi komentar