...bilo je riječ o vašoj ponudi, web stranici, prodajnom pismu...
Stručnjaci kažu da što više informacija komuniciramo istovremeno, više zamaramo mozak s procesuiranjem. Psiholozi to zovu "cognitive load" iliti kognitivno opterećenje. Previše informacija može dovesti do preopterećenja i vaš potencijalni korisnik više jednostavno ne može to preraditi i donijeti odluku (možda o kupnji:)
Tu pojavu često vežu s kapacitetom kratkotrajne memorije.
Većina ljudi može držati 5-9 ideja/zadataka/pojmova u kratkotrajnoj memoriji. Ponudite li previše opcija, može se dogoditi da zaborave pravi razlog zbog kojeg su došli do recimo vaše web stranice pa jednostavno odgode donošenje odluke za kasnije.
A kasnije, ko živ, ko mrtav.
Vaša ponuda, oglas, web stranica dakle samo je jedan od "zadataka" s post-it-a zaljepljenog u kratkotrajnoj memoriji potencijalnog korisnika zauzetoj raznoraznim zadacima (kupi kruh, nazovi mamu, plati račune, naruči se kod zubara...).
Samo se sjetite vlastite svakondevice.
Stručnjaci kažu da što više informacija komuniciramo istovremeno, više zamaramo mozak s procesuiranjem. Psiholozi to zovu "cognitive load" iliti kognitivno opterećenje. Previše informacija može dovesti do preopterećenja i vaš potencijalni korisnik više jednostavno ne može to preraditi i donijeti odluku (možda o kupnji:)
Tu pojavu često vežu s kapacitetom kratkotrajne memorije.
Većina ljudi može držati 5-9 ideja/zadataka/pojmova u kratkotrajnoj memoriji. Ponudite li previše opcija, može se dogoditi da zaborave pravi razlog zbog kojeg su došli do recimo vaše web stranice pa jednostavno odgode donošenje odluke za kasnije.
A kasnije, ko živ, ko mrtav.
Vaša ponuda, oglas, web stranica dakle samo je jedan od "zadataka" s post-it-a zaljepljenog u kratkotrajnoj memoriji potencijalnog korisnika zauzetoj raznoraznim zadacima (kupi kruh, nazovi mamu, plati račune, naruči se kod zubara...).
Samo se sjetite vlastite svakondevice.
Nema komentara:
Objavi komentar