via Responsa: Što je bitnije: ciljana publika, tajming, ponuda, kreativa...?
Google

ponedjeljak, 12. kolovoza 2013.

Što je bitnije: ciljana publika, tajming, ponuda, kreativa...?


Dobra stara škola direktnog marketinga preko svojih 5W jasno kaže na što trebate paziti kad pripremate bilo koju kampanju:
 

  • Who  - kojem korisniku (ciljanoj skupini) se obraćate
  • What - što im nudite, tražite da naprave
  • Why - zašto bi oni trebali kupiti ili  napraviti ono što ih tražite
  • Where - gdje ćete ih naći
  • When - kada ćete im se javiti
Pitanje je samo koji je od njih najvažniji?
To ćete naravno otkriti testiranjem, a u međuvremenu, evo što su u Ogilvy and Mather agenciji otkrili davnih dana (vrijedi još uvijek):

  1. Ciljana skupina kojoj se obraćate  (baza ili medij) x 6
  2. Ponuda ili glavna a poruka x 3
  3. Timing u skladu s potrebama ciljanog korisnika x 2
  4. Kreativa (dizajn) x 1,35
 To znači da  boljim ciljanjem tj. najbolje pogođenom ciljanom skupinom možete povećati odaziv čak za 600% dok promjenama u kreativi dobivate najviše 35%-tno povećanje odaziva.

A što kažu drugi (provjereni) stručnjaci o važnosti pojedinih elemenata:
  • Ed Mayer  - kod prvog uvođenja direktnog marketinga - 40% ciljana skupina - 40% ponuda&brand - 20% kreativa
  • Pierre Passavant - kod već  "uhodanog" direktnog marketinga - 10% ciljana skupina (jer je dobro poznata) - 10% ponuda&brand - 80% kreativa (da se kreativci ne naljute)
  • Jim Kobs - 20% marketinška strategija - 20% ciljana skupina - 30% ponuda&brand - 20% kreativa - 10% analiza kampanje
Većina se  stručnjaka još od 20-ih godina prošlog stoljeća i legendarnog Clauda Hopkinsa, preko spomenutog Davida Ogilvyja, pa sve do neslomljivog Draytona Birda manje-više podudara.

Dakle, ne morate izmišljati toplu vodu i znate odakle početi u planiraju i provedbi iduće marketing kampanje.
Pogotovo koristite li Google oglase (pristran sam budući se njima bavim ali trenutno ne postoji bolji alat koji spaja marketing, prodaju i pravo istraživanje tržišta doslovno u realnom vremenu).

I potrudite se malo bolje upoznati svoje korisnike.

Nema komentara:

Objavi komentar