via Responsa: Znate li kako su korisnici našli vašu web stranicu?
Google

srijeda, 30. siječnja 2013.

Znate li kako su korisnici našli vašu web stranicu?

Već znate kako diše vaša web stranica, koliko je novih (New Visitor) u odnosu na povratnike (Returning Visitor) kao i koliko često se vraćaju (Recency/Frequency izvještaj).
Ako vas još zanima kako su posjetitelji došli do vaše web stranice, dovoljno je da u svojim Google Analytics-ima kliknete na "Traffic Sources" izvještaj.

Tamo su posjetitelji iliti promet, podijeljeni prema slijedećim izvorima:
  • promet s tražilica (Search Traffic) 
  • preusmjereni promet (Referral Traffic)
  • direktni promet (Direct Traffic)
  • promet iz kampanja (Campaigns)
Evo kako to izgleda u Google Analytics-ima:
U Google Analytics-ima ovaj prikaz vidite u sklopu "Reports" kliknete li na "Traffic Sources" u lijevom izborniku.

Ne samo da ćete vidjeti broj posjetitelja u svakom izvoru već ih međusobno odvagnuti i procijeniti koji vam je bolji - ne samo po količini već i kvaliteti (famozni "Bounce Rate").

Naravno, sve to radite kako biste lakše odredili i usmjerili svoje snage i novce tamo gdje ima najviše smisla.

Pretpostavka je da znate što želite postići svojom web stranicom (prodaja, generiranje prodajnih prilika za prosljeđivanje prodaji, prijava na vaše e-novosti, učlanjenje u klub/udrugu...) i da ste temeljem toga u Google Analytics-ima postavili ciljeve (Goals).

Ako niste, budem uskoro i o tome:)

Uglavnom, oni  vam služe kao putokaz u kreiranju sadržaja i kasnijim poboljšanjima koje trebate napraviti na stranici.


Promet s tražilica (Search Traffic) - u Hrvatskoj 99,98% prometa s tražilica otpada na Google tražilicu. Oglašavate li se pritom preko Google AdWords-a, ovdje ćete uz  organski (prirodni) prikaz prometa vidjeti i onaj koji su vam donijeli Google oglasi. Evo kako to izgleda na Google tražilici kad zaguglam "skijanje 2013":
Plaćeni (paid) vs. Organski (organic) promet koji dolazi s Google tražilice


A evo kako to raportira (za jedan drugi primjer) Google Analytics:

Organski vs. plaćeni promet u Google Analytics-ima
U pravilu većina posjetitelja preko tražilice trebali bi biti "novi" (stručnjaci kažu, barem 70% i više). To bi značilo da ako je recimo više od 30% posjetitelja iz ovog izvora u kategoriji "povratnika" (returning visitor) vrijeme je da im se možda obratite nekom e-mail kampanjom.
Još jedan primjer Google Analytics izvještaja:
Udio novih (New Visitors) korisnika koji su došli na web stranicu preko Google tražilice  unutar plaćenog (paid) i organskog/prirodnog (organic) prometa
Vodite računa i o tome da brojke koje vidite u organskom prikazu ne moraju značiti da ste toliko traženi, već da su korisnici možda lijeni pamtiti vašu adresu ili je nisu spremili u bookmarks-e pa svaki put zaguglaju ime firme jer već znaju da će vas dobiti odmah na vrhu rezultata pretraživanja (ja sam među njima).
Naravno, to se da riješiti, ali otom potom...

Preusmjereni promet (Referral Traffic) - tu se ubrajaju sve druge web stranice koje vam šalju posjetitelje. Kao i kod svih ostalih izvora prometa i ovdje pazite na pravi omjer kvantitete i kvalitete. Nađite još web stranica istog tipa otkrijete li neku s pozitivnim brojkama. U "Landing Pages" izvještaju pogledajte koje su vam najbolje stranice za nove posjetitelje iz ovog izvora - pa napravite još sličnog sadržaja za tu ciljanu publiku. Kažu da pomaže i u organskom prikazu:)

Direktni promet (Direct Traffic) - u pravilu (koje ovisi o hrpi drugih stvari između ostalog i tipu vaše web stranice, pa pravila uvijek uzimajte s rezervom) ima najmanji postotak "novih" korisnika. Ovaj promet čine posjetitelji koji ili znaju napamet URL vaše stranice pa ga ručno ukucaju ili su ga spremili u "bookmarks-e".

Promet iz kampanja (Campaigns) - tu ćete vidjeti i promet iz AdWords kampanja (još više detalja o posjetima, klikovima i troškovima dobijete u sklopu "Advertising" - "AdWords" izvještaja ako ste polinkali svoje Google Analytics i Google AdWords račune) ali i e-mail kampanja (ako ste ih fino označili da ih Analytics-i pročitaju), banner kampanja i sl...

Poanta priče - ne gledajte samo na kvantitetu već i na kvalitetu, tj. jesu li vam navedeni izvori prometa pomogli u postizanju ciljeva koje ste postavili za svoj web (zato jednim okom uvijek pratite "Bounce Rate" izvještaje koji vam govore koliko je posjetitelja pogledalo samo jednu stranicu i odmah zbrisalo dalje).

Naravno, Google Analytics-i pravi su zlatni rudnik besplatnih kvalitetnih informacija koje možete, trebate i morate iskoristiti za još učinkovitije oglašavanje na Google tražilici.

U oba slučaja, tu sam:)




Nema komentara:

Objavi komentar