Logično, zanima vas koji je omjer friških, novih posjetitelja ali i koliko njih se kasnije opet vrati.
Za početak trebate baciti oko na slijedeće izvještaje:
- New vs. Returning Visitors
- Frequency/Recency
Novi vs. stari posjetitelji (New vs. Returning Visitors)
Izvještaj ćete naći pod "Audience" - "Behavior" - "New vs. Returning":
![]() |
Google Analytics izvještaj New vs. Returning Visitor |
Što vam je veći postotak novih znači da ste bolji u dovođenju posjetitelja na svoju web stranicu. S druge strane visok udio "povratnika" znači da im je vaša web stranica dovoljno zanimljiva da opet dođu.
Neće vas iznenaditi da na pitanje "Koji je najbolji omjer "novih" i "starih?" nema univerzalnog odgovora.
Između ostalog, to ovisi i o slijedećem:
- vrsti web stranice (prodajna web stranica trebala bi imati više "povratnika" za razliku od informativne gdje je u pravilu veći broj novih)
- vrsti proizvoda/usluga koje prodajete (jednokratna kupnja ili s ponavljajuća)
- oglašavate li je na Google tražilici (dobra kampanja rezultirati će većim brojem novih korisnika)
- ciljate li poslovne ili privatne korisnike (i koju skupinu unutar njih)
Frequency/Recency izvještaj
Naći ćete ga pod "Audience" - "Behavior" - "Frequency/Recency":
![]() |
Google Analytics izvještaj "Frequency/Recency" |
Tu bacate oko da vidite kad su vas zadnji put posjetili i koliko često se vraćaju. Kroz "Recency" izvještaj tako možete doznati koliko je vaša web stranica zanimljiva postojećim korisnicima.
Što je manji broj dana prošao od zadnjeg posjeta govori vam da ste "dobra roba". Naravno opet sve ovisi o specifičnosti web stranice (prodajna stranica s ekskluzivnim proizvodima može imati slab "recency" budući korisniku treba više vremena da odluči o kupnji).
Vaša sreća bit će još i veća, istražite li u kombinaciji s navedenim i načine na koje su posjetitelji došli do vaše stranice (direktno, preko tražilice ili preko neke druge web stranice) u sklopu "Traffic Sources" izvještaja za svaki tip korisnika odvojeno. Pratite li istovremeno te brojke za svaku stranicu svog weba u kombinaciji s Bounce Rate (posjeta samo jedne stranice) mjerom, osmijeh bi trebao biti od uha do uha.
Ne moram vam reći kako ove podatke možete i trebate iskoristiti u pripremi kampanje koju želite vrtiti na Google tražilici.
Ako zatrebate pomoć, tu sam:)
Nema komentara:
Objavi komentar