Uglavnom, voda na mlin ide svima koji imaju veze s mobitelima, počevši od korisnika, preko proizvođača pa sve do oglašivača.
Možda najzanimljivijih 10 trendova za 2014:
- 30% svih mobilnih korisnika ima smartphone - mobilni video podatkovni promet porastao je čak 81%.
- 25% kompletnog online prometa odnosi se na mobilne surfere - lani je taj udio bio 14%. U našoj Evropi udio mobilnog prometa je 16% u odnosu na 8% u prošloj godini.
- 20% vremena korisnici provode surfajući mobitelom - nasuprot tome oglašavanje na mobitelima troši samo 4% oglašivačkog budgeta. Hrvatska je specifična - malo tržište, specifična publika plus medijske agencije koje zbog marži i/ili lijenosti forsiraju tv - neka d(r)uga priča uglavnom.
- Promjena ponašanja na društvenim mrežama - korisnici radije "šeraju" puno s malim brojem ljudi, nasuprot inicijalnog gdje su dijelili malo s velikim brojem ljudi
- Dijeljenje fotki za sada je poraslo 50% u odnosu na 2013. - ponajprije zahvaljujući WhatsApp-u i Snapchat-u
- Nikad nije bilo lakše i povoljnije pokrenuti posao - zahvaljujući "oblacima"
- Sve se seli na mobitele - bilo da želite rezervirati taxi (Uber), sobu (Airbnb) ili slušati mjuzu (Spotify)
- Ogromna količina informacija - koju brandovi ne mogu dovoljno brzo iskoristiti za neku promjenu
- Kultura "drugog ekrana" - ne samo za vrijeme reklamnih blokova nego i tijekom tekme, omiljene serije twittamo, šeramo i lajkamo stvari putem mobitela
- Klasični TV vs. YouTube - interaktivnost je u prvom planu, gdje oni s(p)retni i pametni svoje najvjernije korisnike pretvaraju u zvijezde, promotore...
![]() |
Struktura web posjetitelja prema vrsti ekrana (desktop/mobitel/tablet) |
Nema komentara:
Objavi komentar