via Responsa: Kada koristiti negativnu i odgođenu ponudu? (1/2)
Google

ponedjeljak, 2. travnja 2012.

Kada koristiti negativnu i odgođenu ponudu? (1/2)

Uz tzv. "soft" i "hard", postoje još 2 tipa ponuda koje svakako trebate imati na umu kod planiranja i provedbe bilo koje kampanje direktnog marketinga:
  • Negativna ponuda
  • Odgođena ponuda

Negativna ponuda

U praksi to je ponuda kojom potičete odaziv i kod onih korisnika kojima Vaša prodajna ponuda iz bilo kojeg razloga (cijena, timing, kvaliteta) ne odgovara.

Iako većina nezainteresiranih neće odgovoriti, pomoću negativne ponude dobit ćete i od takvih korisnika poneku povratnu informaciju.

Tipična negativna ponuda može izgledati npr:
 "Trenutno me ne zanima jer:_____________________(molimo navedite razlog. Pomoći će nam da se još više prilagodimo Vašim potrebama. Hvala unaprijed!)

U pravilu negativnu ponudu ćete spomenuti u prodajnom pismu, uključiti je u Vašu narudžbenicu, a ponekad i u P.S.kako biste zamolili korisnike "da Vam pomognu kako biste Vi pomogli njima".

Koristi se kod testiranja novih proizovda, usluga ili ponuda koje prije niste koristili u direknom marketingu ili u svojim promidžbama na bilo koji drugi način.

Svrha negativne ponude je očigledna - bez nje ne biste doznali npr.  zašto je odaziv bio manji od planiranog/očekivanog,  tj. što nije bilo o.k. - ponuda, usluga, cijena, dizajn, procedura (naravno uz pretpostavku da ste odabrali dobru ciljanu skupinu).

Možda ne vole Vaš brand, možda nije u skladu s njihovim očekivanjima, možda uopće ne koriste Vaš tip/kategoriju proizvoda, a možda su čuli nešto loše o Vama.
Osim što će Vam te informacije pomoći da budete učinkovitiji u idućim marketinškim aktivnostima, pomoći će Vam da dobijete više uvida u kompletnu situaciju, prije nego li bacite drvlje i kamenje na marketinške komunikacije/agenciju/tekstopisca - možda  nisu oni svemu krivi.

Istovremeno, oni koji su se potrudili odgovoriti što im se ne sviđa, imaju dobar potencijal da postanu Vaši korisnici, pokažete li spremnost na popravak onoga što ste zabrljali.

Da stvar bude bolja, možda i ne morate ništa popraviti već pojasniti neki detalj, potvrditi jamstvo...

Gledajte na to kao super priliku da pridobijete vjernog korisnika.

Jer u prodaji je bolje dobiti i korisnikovo "ne"nego da morate nagađati - a to pravi direktni marketingaš jednostavno ne radi.

Zato ako već niste, probajte i negativnu ponudu - možda doznate nešto korisno:)

Nema komentara:

Objavi komentar