via Responsa: Kada koristiti "hard", a kada "soft" ponudu? (2/3)
Google

utorak, 20. ožujka 2012.

Kada koristiti "hard", a kada "soft" ponudu? (2/3)

Za  meku ponudu (soft offer) vrijedi upravo suprotno rečenome za "hard" tj. čvrstu ponudu.

Sa soft ponudom pronalazite potencijalne kupce (prospects) koji su više ili manje zagrijani za Vaš proizvod/uslugu ali ne nužno odmah i za kupnju.

Njome osiguravate kontinuirani priljev friških potencijalnih korisnika za  Vaš marketing koji će ih onda segmentirati, kvalificirati i obraditi sukladno njihovoj razini zainteresiranosti.

U kreiranju soft ponuda niste agresivni i plasirate korisne informacije edukativnog, informativnog, a zašto ne i zabavnog karaktera (e-knjige, besplatni vodiči, savjetnici, brošure, primjeri iz prakse, seminari, webinari, blogovi...)

Danas se to po novome zove content marketing, još jedna trendovska poštapalica koja će prije nego li kasnije otići na kvasinu.

Ljudi ne žele agresivni marketing koji nije u skladu s njihovim kupovnim ciklusom (tu i tamo probit će se pokoja nemoralna ponuda s Kolektive, Grupnjaka i sl...- no to je druga priča). Njih ne diraju puno  kvartalni prodajni ciljevi i marketinške kampanje koje se uporno vrte u istim tim ciklusima - srećom sve manje i manje :).

Što napraviti? 

Za dobru soft ponudu bitne su 3 stvari: kredibilitet, naslov i sadržaj.


Zato pametno i postupno gradite kredibilitet u kategoriji  proizvoda/usluga u kojoj se natječete ali i lijepo marketinški "zapakirajte" svoje ponude dobrim naslovom - koji treba potaknuti korisnike da recimo dođu na Vašu web stranicu i downloadaju neku e-knjigu i ostave Vam svoje podatke.

Na sreću, na duže staze za koje su i osmišljene soft ponude sadržaj je ipak presudan, jer što je ona nepristranija, objektivnija i korisnija potencijalnom korisniku,  tim bolje. Kad dođe vrijeme za kupnju bit ćete u prednosti (samo trebate onda brzo reagirati)

Nemojte opet u drugu krajnost pa otvarati Facebook stranice, twitter profile, pisati blogove ili oglašavati na Google tražilici samo zato jer to i drugi rade - trebate znati što želite postići i imate li dovoljno resursa (novca, vremena, ljudi, znanja) - kako se sve ne bi pretvorilo u priču "ma sve sam probo, al niš ne valja".



Za razliku od "hard" ponude ovdje ćete imati puno veće odazive i slabiju konverziju u prodaju (što ionako nije Vaš primarni cilj u kratkom roku). Stoga morate imati dobro riješen proces obrade upita (lead qualification).

Na kraju postoje i tzv super-soft ponude u kojima koristite nagradne igre, novčane nagrade - koji uglavnom igraju na ljudsku pohlepu (kod nas je takvih ponajviše) - što ne znači nužno slabiju kvalitetu prodajnih prilika - no to je opet druga priča.


Budimo iskreni, i ovaj blog je u neku ruku soft ponuda - govori o onome što volim,  radim i u što iskreno vjerujem - direktnom marketingu i načinima na koji Vam može pomoći u poslu. A možda se i nađe netko tko poželi više:)

Sutra ćemo rezimirati trilogiju, pa možemo lagano dalje.

Nego, koristite li Vi soft ponude za prikupljanje potencijalnih korisnika?




Nema komentara:

Objavi komentar