via Responsa: Za bolji odaziv dajte korisnicima što žele!
Google

petak, 16. ožujka 2012.

Za bolji odaziv dajte korisnicima što žele!


Neki od najboljih stručnjaka u direktnom marketingu (Hopkins, Caples, Stone, Ogilvy, Jacobs, Kern, Kobs, Bird, Thomas...) koristili su različite tehnike poticanja korisnika u postizanju boljih rezultata u svojim kampanjama.

Evo 5 koji se najčešće provlače:

  1. ljudi ne žele biti izostavljeni, već uključeni - žele biti dijelom nečega, imati nešto što i drugi oko njih, žele iskoristiti priliku. Zato marketingaši koriste "ponuda vrijedi do tog i tog datuma ili isteka zaliha" kao provjerenu taktiku
  2. ljudi uvijek žele zadovoljiti svoje želje - davna 1978. nije bila dobra samo za filmaše (godina Lovca na jelene, Supermena, Briljantina...) već i za direktmarketingaše. Gospodin po imenu Andi Emerson utvrdio je i objavio "8 osnovnih ljudskih potreba koje povećavaju odaziv u direktnom marketingu", a vrijede za svaku osobu kroz sve faze života. Prema njemu ljudi uglavnom žele:
  • zaraditi novac
  • uštedjeti novac
  • dobiti priznanje od drugih
  • pomoći djeci i /ili obitelji
  • uštedjeti vrijeme i napor
  • ostaviti dojam na druge
  • zabaviti se
  • raditi na sebi
3. ljudi žele biti poštovani ali i nagrađeni za potrošeno vrijeme i trud - zato ako koristite bilo kakvu nagradu kao poticaj za odgovor, reakciju, narudžbu - koristite je kao "zahvalu" a ne kao  "molbu"

4. ljudi izbjegavaju bol i teže zadovoljstvu (logično, ne?) - marketingaši koji svoje ponude uspiju pozicionirati kao rješenje korisnikovih problema imaju i bolji odaziv. Korisnici ionako ne pomisle na konkretni proizvod/uslugu već ono što s njim žele napraviti, tj. kako im može pomoći. Učimo od farmaceuta:)

5. odluke se donose i lijevom i desnom stranom mozga - u pravilu reagiramo zbog emocija, a onda racio traži opravdanje (tipa. bila je dobra "akcija", trajat će dugo, dobar je materijal, kvaliteta...). To ujedno i nameće obvezu da u ponudi moraju biti ugrađeni i emotivni i racionalni argumenti - pa tko što voli nek izvoli.

Poanta priče je da kao dobar stručnjak za direktni marketing znate prepoznati i pametno koristiti bar neke od navedenih motiva, ne zato da biste manipulirali s korisnikom (to će Vam se vratiti kad-tad), već gledali na svoj proizvod/uslugu iz njegove perspektive.

A što žele Vaši korisnici?

Nema komentara:

Objavi komentar