via Responsa: Ček lista za bolji odaziv s boljom kreativom
Google

petak, 23. ožujka 2012.

Ček lista za bolji odaziv s boljom kreativom

Možda Vam bude od koristi kad budete osmišljali slijedeću direkt marketing kampanju.
Iako je inicijalno predviđena za tiskani materijal tj. izravnu poštu (direct mail) primjenjiva je  i na internet i e-mail komunikaciju.

  1. Privucite pozornost (ono "A" u  AID(C)A  formuli odnosi se na privlačenje pažnje) - to ne znači da trebate Barnumovski pristup nego prilagođen Vašoj ciljanoj publici i svrsi promidžbe (pridobivanje, zadržavanje, nagrada, up-sell, cross-sell...)
  2. Razmislite o kuverti i pošiljci- želite li započeti priču na kuverti? Isprobati neki drugi format da dođete do izražaja u pretrpanom sandučiću? Koliko to utječe na odaziv otkrit će Vam samo "živi" test. Možda Vam se isplati potrošiti koju kunu više
  3. Započnite s najjačim adutom - odmah "u glavu". Nemojte ga čuvati za kraj priče, korisnici ionako prvo skeniraju sadržaj poruke . Ako ste počeli priču na kuverti, onda vodite računa da je prati  naslov  (headline) u pismu. Usput headline-i  koji sadrže novost uspješniji su od  štosnih, intrigantnih ili ne dajBože onih za koje Vam treba Klaić ili tumač
  4. Koristite prave brojke -  nemojte ih zaokruživati  - npr. 116,75 kn je "stvarnije" nego 115 kn
  5. Koristite naslove u svojim pismima - to Vam pomaže da korisnika potaknete na daljnje čitanje
  6. Nemojte uzimati sebe kao mjerilo ukusa - posebice kad je humor u pitanju
  7. Potvrdite relevantnost Vaše ponude povezujući je s korisnikovom situacijom, perspektivom kad god je moguće . Objasnite mu što može napraviti, riješiti ili si olakšati korištenjem Vašeg proizvoda/usluge
  8. Recite kompletnu priču - zaboravite tlapnje da nitko ne čita duga pisma ili e-mail poruke. Nije poanta u duljini već u sadržaju, učinite ga zanimljivim i ponudite korisne informacije u skladu s ciljevima koje želite postići kampanjom
  9. Koristite podnaslove - posebice ako je komunikacija dugačka. Oni olakšavaju čitanje i skeniranje sadržaja (imate 2-3 sekunde da korisnik na temelju naslova i "skeniranja" odluči hoće li nastaviti s čitanjem)
  10. Istaknite dijelove koji su bitni korisniku (cijena, ušteda, rok za odgovor, posebna pogodnost...)
  11. Nemojte koristiti duge riječi, rečenice i odlomke - to dokazano smanjuje čitljivost. Prema nekim istraživanjima max. 80 znakova (s razmacima) u retku. Usput, novinski stupci nisu bez razloga cca. 40-ak znakova
  12. Uključite korisnika - strugalice, ljepljenja, kvizovi, popunjavanje kupona. Sve su to provjerene taktike zadržavanja pažnje. Ako uspijete uključiti više materijala različitog formata i vrste (kupon, letak, pdf, youtube video prilog, link na nagradnjaču na Facebook stranici...) tim bolje za Vas.
  13. Nemojte se fokusirati na proizvod već na ono što on može učiniti za korisnika
  14. Koristite izjave drugih korisnika - ljudi najviše vjeruju iskustvu drugih ljudi (nemojte ih izmišljati, obit će Vam se  o glavu)
  15. Kad god je moguće koristite neovisne izvore koji idu u prilog Vašoj priči - statistički pokazatelji, objavljena istraživanja, novinski članci, stručni časopisi, literatura - oni su nepristrani i dižu vjerodostojnost kompletne ponude
  16. Istaknite "bez obveze" ili "jamstvo"
  17. Uvijek koristite P.S. - Siegfried Vogele u svojim dugogodišnjim istraživanjima je utvrdio da više od 90% ljudi čita P.S. i to sporije i pažljivije nego ostatak priče. Već su naviknuti da je tu sažetak kompletne priče u 2-3 rečenice. (što se nudi, do kada i po kojoj cijeni te što korisnik treba napraviti)
  18. Dajte korisniku jasni naputak što treba napraviti
  19. Ponovite sažetu ponudu na kuponu ili pozivnici ili bilo kojem mehanizmu za odgovor koji koristite u kampanji - u pravilu oni samo to i sačuvaju.
  20. Popunite sve što možete umjesto korisnika
  21. Ponudite sve kanale za odgovor (e-mail, telefon, poštom, internetom, faksom) - neka korisnik odabere sam (osim ako ne želite za određenu "kategoriju" ponude usmjeravati promet na određeni prodajni kanal)
  22. Koristite follow-up. Isprobajte slanje podsjetnika nakon tjedan dana, telefonski poziv, e-mail. Npr. u prodaji knjiga telefonski studio napravio bi dodatnih 50% prometa nakon narudžbi zaprimljenih poštom i internetom.
Za kraj - testirajte, testirajte i opet testirajte "uživo" - samo tako ćete doznati pali li u praksi ono što ste otkrili u svojim istraživanjima.

Nema komentara:

Objavi komentar