Iako je inicijalno predviđena za tiskani materijal tj. izravnu poštu (direct mail) primjenjiva je i na internet i e-mail komunikaciju.
- Privucite pozornost (ono "A" u AID(C)A formuli odnosi se na privlačenje pažnje) - to ne znači da trebate Barnumovski pristup nego prilagođen Vašoj ciljanoj publici i svrsi promidžbe (pridobivanje, zadržavanje, nagrada, up-sell, cross-sell...)
- Razmislite o kuverti i pošiljci- želite li započeti priču na kuverti? Isprobati neki drugi format da dođete do izražaja u pretrpanom sandučiću? Koliko to utječe na odaziv otkrit će Vam samo "živi" test. Možda Vam se isplati potrošiti koju kunu više
- Započnite s najjačim adutom - odmah "u glavu". Nemojte ga čuvati za kraj priče, korisnici ionako prvo skeniraju sadržaj poruke . Ako ste počeli priču na kuverti, onda vodite računa da je prati naslov (headline) u pismu. Usput headline-i koji sadrže novost uspješniji su od štosnih, intrigantnih ili ne dajBože onih za koje Vam treba Klaić ili tumač
- Koristite prave brojke - nemojte ih zaokruživati - npr. 116,75 kn je "stvarnije" nego 115 kn
- Koristite naslove u svojim pismima - to Vam pomaže da korisnika potaknete na daljnje čitanje
- Nemojte uzimati sebe kao mjerilo ukusa - posebice kad je humor u pitanju
- Potvrdite relevantnost Vaše ponude povezujući je s korisnikovom situacijom, perspektivom kad god je moguće . Objasnite mu što može napraviti, riješiti ili si olakšati korištenjem Vašeg proizvoda/usluge
- Recite kompletnu priču - zaboravite tlapnje da nitko ne čita duga pisma ili e-mail poruke. Nije poanta u duljini već u sadržaju, učinite ga zanimljivim i ponudite korisne informacije u skladu s ciljevima koje želite postići kampanjom
- Koristite podnaslove - posebice ako je komunikacija dugačka. Oni olakšavaju čitanje i skeniranje sadržaja (imate 2-3 sekunde da korisnik na temelju naslova i "skeniranja" odluči hoće li nastaviti s čitanjem)
- Istaknite dijelove koji su bitni korisniku (cijena, ušteda, rok za odgovor, posebna pogodnost...)
- Nemojte koristiti duge riječi, rečenice i odlomke - to dokazano smanjuje čitljivost. Prema nekim istraživanjima max. 80 znakova (s razmacima) u retku. Usput, novinski stupci nisu bez razloga cca. 40-ak znakova
- Uključite korisnika - strugalice, ljepljenja, kvizovi, popunjavanje kupona. Sve su to provjerene taktike zadržavanja pažnje. Ako uspijete uključiti više materijala različitog formata i vrste (kupon, letak, pdf, youtube video prilog, link na nagradnjaču na Facebook stranici...) tim bolje za Vas.
- Nemojte se fokusirati na proizvod već na ono što on može učiniti za korisnika
- Koristite izjave drugih korisnika - ljudi najviše vjeruju iskustvu drugih ljudi (nemojte ih izmišljati, obit će Vam se o glavu)
- Kad god je moguće koristite neovisne izvore koji idu u prilog Vašoj priči - statistički pokazatelji, objavljena istraživanja, novinski članci, stručni časopisi, literatura - oni su nepristrani i dižu vjerodostojnost kompletne ponude
- Istaknite "bez obveze" ili "jamstvo"
- Uvijek koristite P.S. - Siegfried Vogele u svojim dugogodišnjim istraživanjima je utvrdio da više od 90% ljudi čita P.S. i to sporije i pažljivije nego ostatak priče. Već su naviknuti da je tu sažetak kompletne priče u 2-3 rečenice. (što se nudi, do kada i po kojoj cijeni te što korisnik treba napraviti)
- Dajte korisniku jasni naputak što treba napraviti
- Ponovite sažetu ponudu na kuponu ili pozivnici ili bilo kojem mehanizmu za odgovor koji koristite u kampanji - u pravilu oni samo to i sačuvaju.
- Popunite sve što možete umjesto korisnika
- Ponudite sve kanale za odgovor (e-mail, telefon, poštom, internetom, faksom) - neka korisnik odabere sam (osim ako ne želite za određenu "kategoriju" ponude usmjeravati promet na određeni prodajni kanal)
- Koristite follow-up. Isprobajte slanje podsjetnika nakon tjedan dana, telefonski poziv, e-mail. Npr. u prodaji knjiga telefonski studio napravio bi dodatnih 50% prometa nakon narudžbi zaprimljenih poštom i internetom.
Nema komentara:
Objavi komentar