Vjerojatno ste čuli za onu na račun marketingaša o tome kako je 50% marketinga neučinkovito, samo se ne zna kojih.
Kako mi crv nije dao mira, pronjuškao sam po svojoj išaranoj biblioteci, i gle čuda, uspio pronaći najvjerojatnije izvorište te urbane legende o marketinškoj (ne)učinkovitosti, a koja cirkulira barem nekoliko desetljeća.
Uglavnom, priča kaže:
"Set oglasa za prodaju putem pošte (mail order) dan je na razmatranje 14 oglašivačkih udruženja. Od svakog udruženja je zatraženo da predstavi te oglase svojim članovima i zamoli ih da odaberu one s najboljim prodajnim rezultatima.
Otprilike 50% ocjena tih iskusnih stručnjaka u 14 različitih oglašivačkih udruga nije bilo u skladu s ostvarenim prodajnim rezultatima.
Zato je razumno pretpostaviti da je 50% ukupnog oglašavanja neučinkovito i da čak stručnjaci za oglašavanje bez testiranja ne mogu dovoljno dobro procjeniti prodajni potencijal oglasa"
preuzeto (u slobodnom prijevodu) iz "Tested Advertising Methods", - preporučeno štivo za svakoga tko želi učinkovit marketing.
No, štogod mislili o rečenom, direktni marketing je dokazano u onoj učinkovitoj polovici marketinga. Uvijek više fokusiran na mjerljivost, činjenice i bolji rezultat nego li na pogađanje, pretpostavke i subjektivno mišljenje.
Poanta priče: ne vjerujte čak ni "stručnjacima", ili se potrudite naći onih 50% koji neće fulati.
Šalu na stranu, Vaši korisnici najbolji su procjenitelji, jedini će Vam točno odgovoriti i to svojom reakcijom - ili će reagirati onako kako želite, ili neće.
Zato testirajte i vodite brigu o svojim korisnicima, onima dobrima naravno:)
Nema komentara:
Objavi komentar