To ne znači da ne trebate raditi na vjernosti.
Naprotiv, trebate imati jako dobru vezu s korisnicima i tako smanjite vjerojatnost da zbrišu s prvom nemoralnom ponudom.
Puno truda, ljubavi i upotreba provjerenih načina izgradnje kvalitetnog i dugoročnog odnosa s korisnicima mogu Vam biti od koristi:
- poželite im dobrodošlicu - jedan primjer iz bankarske industrije: tijekom tri godine praćene su 3 grupe korisnika. Prvoj grupi nije poželjena dobrodošlica, drugoj je poslano pismo dobrodošlice a trećoj je nakon pisma upućen i telefonski poziv dobrodošlice. Iako (po dobrom starom običaju) nisu dali točne brojke potvrdili su da su se (mjereno urednošću poslovanja i ponovljenim kupnjama) korisnici iz treće grupe (pismo+telefonski poziv dobrodošlice) ponašali višestruko bolje od preostale dvije grupe.
- uspostavite dijalog - maksimalno pojednostavite i omogućite korisniku da bira kanal kojim će Vas kontaktirati - onima dobrima pogotovo.
- up/cross-selling - osim što ćete povećati prihode, dokazano je da što korisnik ima više Vaših proizvoda/usluga, to se teže odlučuje za odlazak.
- osigurajte (besplatni:) telefon za pomoć - pogotovo ako imate tehnički zahtjevne proizvode/usluge
- e-mail newsletteri - samo u njih stavite informacije koje mogu koristiti korisnicima
- pokloni&nagrade - koristite ih kao zahvalu, a ne kao molbu. Više istraživanja u zadnjih 20-ak godina pokazala su da nagradama možete potaknuti samo kratkoročnu promjenu ponašanja, tj. kupnju. A što ćete kad nagrade presuše? Na kraju, ako su zbog nagrade došli, zbog nagrade će i otići. Zato vodite računa da nagrada ne bude skupa i svakako ima poveznicu s Vašim proizvodom uslugom (npr. u jednoj pretplatnoj kampanji uz narudžbu priručnika o ljekovitom bilju poklanjali smo plastične rasklopne čaše za izlet. Reakcija fenomenalna:). Ako nemate novca za poklone/nagrade, razmislite o nekom partneru čiji proizvod&usluga nadopunjuje Vaš.
- odaberite pravi trenutak - to je jednako bitno kao i razlog zbog kojeg se obraćate korisniku
- pitajte ih za mišljenje - većina dobrih korisnika rado će Vam reći puno toga što možete iskoristiti za poboljšanje proizvoda/usluga, poslovnih procesa, generiranje novih ideja
I pazite na svoju bazu korisnika - to je Vaša zlatna žila - budite fer, obzirni i mudri u njenom eksploatiranju.
Uz puno truda i malo zdravog razuma moći ćete pravom korisniku slati prave poruke u pravo vrijeme , a temeljem RFM segmentacije (recency/frequency/monetary value) prepoznati dobre prilike.
Naravno da Vam direktni marketing može pomoći u svemu nabrojanom.
Sretno:)
Nema komentara:
Objavi komentar