via Responsa: Vjernost korisnika i 8 načina kako do nje
Google

četvrtak, 8. ožujka 2012.

Vjernost korisnika i 8 načina kako do nje

Neka istraživanja  vani pokazala su da je lakše pridobiti vjernog korisnika konkurencije doli promijeniti stav svog "kolebljivog" korisnika.

To ne znači da ne trebate raditi na vjernosti.

Naprotiv, trebate imati jako dobru vezu s korisnicima i tako smanjite vjerojatnost da zbrišu s prvom nemoralnom ponudom.

Puno truda, ljubavi  i upotreba provjerenih  načina izgradnje kvalitetnog i dugoročnog odnosa s korisnicima mogu Vam biti od koristi:
  • poželite im dobrodošlicu - jedan primjer iz bankarske industrije: tijekom tri godine praćene su 3 grupe korisnika. Prvoj grupi nije poželjena dobrodošlica, drugoj je poslano pismo dobrodošlice a trećoj je nakon pisma upućen i telefonski poziv dobrodošlice. Iako (po dobrom starom običaju) nisu dali točne brojke potvrdili su da su se (mjereno urednošću poslovanja i ponovljenim kupnjama) korisnici iz treće grupe (pismo+telefonski poziv dobrodošlice) ponašali višestruko bolje od preostale dvije grupe.
  • uspostavite dijalog - maksimalno pojednostavite i omogućite korisniku da bira kanal kojim će Vas kontaktirati - onima dobrima pogotovo.
  • up/cross-selling - osim što ćete povećati prihode, dokazano je da što korisnik ima više Vaših proizvoda/usluga, to se teže odlučuje za odlazak. 
  • osigurajte (besplatni:) telefon za pomoć - pogotovo ako imate tehnički zahtjevne proizvode/usluge
  • e-mail newsletteri - samo u njih stavite informacije koje mogu koristiti korisnicima
  • pokloni&nagrade - koristite ih kao zahvalu, a ne kao molbu. Više istraživanja u zadnjih 20-ak godina pokazala su da nagradama možete potaknuti samo kratkoročnu promjenu ponašanja, tj. kupnju. A što ćete kad nagrade presuše? Na kraju, ako su zbog nagrade došli, zbog nagrade će i otići. Zato vodite računa da nagrada ne bude skupa i svakako ima poveznicu s Vašim proizvodom uslugom (npr. u jednoj pretplatnoj kampanji uz narudžbu priručnika o ljekovitom bilju poklanjali smo plastične rasklopne čaše za izlet. Reakcija fenomenalna:). Ako nemate novca za poklone/nagrade, razmislite o nekom partneru čiji proizvod&usluga nadopunjuje Vaš.
  • odaberite pravi trenutak - to je jednako bitno kao i razlog zbog kojeg se obraćate korisniku
  • pitajte ih za mišljenje - većina dobrih korisnika rado će Vam reći  puno toga što možete iskoristiti za poboljšanje proizvoda/usluga, poslovnih procesa, generiranje novih ideja
Zato uspostavite izravnu i kontinuiranu komunikaciju (ne zaboravite da više od 2/3 korisnika ode jer se osjećaju zapostavljeno) s onima koji Vam čine glavninu posla (znate ono 80/20 pravilo) ili imaju potencijal da to postanu u budućnosti.

I pazite na svoju bazu korisnika - to je Vaša zlatna žila - budite fer, obzirni i mudri u njenom eksploatiranju.

Uz puno truda i malo zdravog razuma moći ćete pravom korisniku slati prave poruke u pravo vrijeme , a temeljem RFM segmentacije (recency/frequency/monetary value) prepoznati dobre prilike.

Naravno da Vam direktni marketing može pomoći u svemu nabrojanom.

Sretno:)

Nema komentara:

Objavi komentar