Taj akronim u direktnom marketingu predstavlja jednostavan i učinkovit alat za procjenu kupovnog ponašanja, tj. kvalitetniju segmentaciju korisnika i bolji povrat uloženog u marketing (tzv. ROMI= return on marketing investment):
- Recency/Svježina – Kad je bila zadnja narudžba/kupnja?
- Frequency/Učestalost– Koliko je narudžbi/kupnji napravljeno?
- Monetary Value/Vrijednost – Novčana vrijednost narudžbi/kupnji?
U proširenom obliku možete naći i FRAC:
- Frequency/Učestalost– Koliko često kupuju/broj narudžbi?
- Recency/Svježina – Kad je bila zadnja narudžba/kupnja?
- Amount/Vrijednost - Novčani iznos zadnje ili svih transakcija
- Category/Kategorija - Koju vrstu proizvoda su kupili?
Alat se koristi u direktnom marketingu još od 70-ih godina prošlog stoljeća, a poanta priče je da korisnici koji su kupili nedavno, a inače kupuju često i troše puno imaju najbolji potencijal za kupnju u idućoj kampanji.
Naravno, što je Vaša baza veća (i kvalitetnija) imate više mogućnosti kreiranja i kombiniranja segmenata po ovom principu (eto prilike za testiranje).
Najvažnije od svega, i Vi ga možete koristiti jer Vam ne treba ništa doli logika zdravog razuma.
Može primjer iz prakse?
Recimo da prodajete malo skuplje knjige putem kataloga/web shopa i da uskoro planirate izbaciti 4. monografiju iz opusa o drevnim civilizacijama. U Vašoj bazi podataka mogli biste napraviti sljedeći upit:
- svi kupci koji su unazad 12 mjeseci kupili bar jednu od prve 3. knjige iz tog opusa
- da su kupili u vašem prodajnom kanalu
- da nemaju više od x kn ili obroka za otplatu
- da su uredni platiše (nemaju opomena i sl...)
Nadam se da će biti od neke koristi . Nije loš taj RFM tj. FRAC ha?
Do skora....:)
Nema komentara:
Objavi komentar