via Responsa: Može jedan RFM tj. FRAC za bolji rezultat?
Google

četvrtak, 23. veljače 2012.

Može jedan RFM tj. FRAC za bolji rezultat?

Ne to ne znači "read the fucking manual" što je već otrcana fora, ujedno i omiljeni odgovor IT-jevaca kad ih nešto pitate.

Taj akronim u direktnom marketingu predstavlja jednostavan i učinkovit alat za procjenu kupovnog ponašanja, tj. kvalitetniju segmentaciju korisnika  i bolji povrat uloženog u marketing (tzv. ROMI= return on marketing investment):
  • Recency/Svježina – Kad je bila zadnja narudžba/kupnja?
  • Frequency/Učestalost– Koliko je narudžbi/kupnji napravljeno?
  • Monetary Value/Vrijednost – Novčana vrijednost narudžbi/kupnji?


U proširenom obliku možete naći i FRAC:

  • Frequency/Učestalost– Koliko često kupuju/broj narudžbi?
  • Recency/Svježina – Kad je bila zadnja narudžba/kupnja?
  • Amount/Vrijednost - Novčani iznos zadnje ili svih transakcija
  • Category/Kategorija - Koju vrstu proizvoda su kupili?


Alat se koristi  u direktnom marketingu još od  70-ih godina prošlog stoljeća, a poanta priče je da korisnici koji su kupili nedavno, a inače kupuju često i troše puno imaju najbolji potencijal za kupnju u idućoj kampanji.

Naravno, što je Vaša baza veća (i kvalitetnija) imate više mogućnosti kreiranja i kombiniranja segmenata po ovom principu (eto prilike za testiranje).

Najvažnije od svega, i Vi ga možete koristiti jer Vam ne treba ništa doli logika zdravog razuma.

Može primjer iz prakse?

Recimo da  prodajete malo skuplje knjige putem kataloga/web shopa i da uskoro  planirate izbaciti 4. monografiju iz opusa o drevnim civilizacijama. U Vašoj bazi podataka mogli biste napraviti sljedeći upit:
- svi kupci koji su unazad 12 mjeseci kupili  bar jednu od prve 3. knjige iz tog opusa
- da su kupili u vašem prodajnom kanalu
- da nemaju više od x kn ili obroka za otplatu
-  da su uredni platiše (nemaju opomena i sl...)


Nadam se da će biti od neke koristi . Nije  loš taj RFM tj. FRAC ha?

Do skora....:)

Nema komentara:

Objavi komentar