Naime, u našoj lijepoj i maloj Hrvatskoj vlada kronični nedostatak dovoljno velikih (a pritom kvalitetno održavanih) baza korisnika koje omogućuju kvalitetno testiranje.
No, kažu da onaj koji hoće uvijek nađe način, a onaj koji neće - izgovor.
Recimo da Vam se sve poklopilo i želite postojeću ponudu A testirati s novom ponudom B
Na temelju prijašnjeg iskustva (s ponudom A) očekujete 2%-tni odaziv i spremni ste testirati uz 90%-tnu vjerojatnost i dozvoljenu grešku od 0,5%.
Kad to sve pomiješate u formulu dobijete minimalno potrebnu veličinu uzorka od 2.122 korisnika, što znači da ukupno trebate 4.244 korisnika (jer testirate 2 ponude).
Prevedeno, to znači da ćete u 9 od 10 slučajeva, a odlučite li se nakon testiranja pobjedničku ponudu poslati na cijelu ciljanu skupinu, dobiti odaziv između 1,5% i 2,5% (jer je dozvoljena greška +/- 0,5% uz očekivani odaziv od 2%).
Uzevši sve u obzir (odgovara Vam i donja granica gore navedenog raspona odaziva) pustili ste testne kampanje van i po završetku eto odaziva (iliti po hrvatski response rate):
- ponuda A - 2,10 % odaziva
- ponuda B - 2,50 % odaziva
Tu opet uskaču statističari s jednom formulom u kojoj se usporede stvarna razlika u odazivu nakon provedenog testa (u našem slučaju je to 0,40) i očekivana dozvoljena greška (expected limit of error).
Uglavnom, ukoliko je stvarna razlika u odazivu ista ili manja od očekivane dozvoljene greške rezultat nije statistički značajan (signifikantan).
U našem slučaju, kad se sve skupa uvrsti u formulu dobijemo da je očekivana dozvoljena greška uz ranije definiranu 90% vjerojatnost, za navedenu veličinu uzorka i ostvareni odaziv iznosi (zaokruženo) 0,757.
Uzevši u obzir da je stvarna razlika u odazivu (0,4) manja od očekivane dozvoljene pogreške (0,757) možemo zaključiti da statistički razlika nije značajna.
Kako Vi to radite?
Ako trebate savjet ili pomoć u direktnom marketingu javite se, a točnost rezultata možete provjeriti u formulama koje se nalaze u knjizi "Direct Marketing in Practice".
Naravno, sviđa li Vam se ovaj blog možete se prijaviti za e-novosti .
U idućem piskaranju ćemo vidjeti zašto je bitno na duži rok pratiti rezultat u nekoj direkt marketing kampanji:)
Nema komentara:
Objavi komentar