via Responsa: Zlatno pravilo u direktnom marketingu - testirajte, testirajte...
Google

četvrtak, 9. veljače 2012.

Zlatno pravilo u direktnom marketingu - testirajte, testirajte...

...i opet testirajte.

Bez obzira koji oblik interakitvnog marketinga prakticirate:
  • e-mail marketing (toplo preporučam mailchimp alat - sve možete sami - ako sam uspio ja kao IT neznalica, možete i Vi)
  • marketing na društvenim mrežama (hrpa besplatnih mogućnosti i aplikacija)
  • direktni oglasi i/ili inserti u tiskanim medijima
  • inserti u sandučiće ili račune korisnika
  • dobra stara kataloška prodaja (po starohrvatskom "mailorder")
  • ...
uvijek trebate testirati - pitanje je samo što i kako?



Logika zdravog razuma kaže samo one elemente koji najviše utječu na odaziv. Pritom testiramo ili jedan ili sve odjednom. No koji su to elementi?



Evo što su u Ogilvy and Mather agenciji otkrili davnih dana (a vrijedi i danas):
  1. Ciljana skupina kojoj se obraćate  (baza ili medij) x 6
  2. Ponuda ili glavna a poruka x 3
  3. Timing u skladu s potrebama ciljanog korisnika x 2
  4. Kreativa (dizajn) x 1,35
 To znači da  boljim ciljanjem tj. najbolje pogođenom ciljanom skupinom možete povećati odaziv čak za 600% dok promjenama u kreativi dobivate najviše 35%-tno povećanje odaziva.


A što kažu drugi stručnjaci za direktni marketing o važnosti pojedinih elemenata:
  • Ed Mayer  - kod prvog uvođenja direktnog marketinga - 40% ciljana skupina - 40% ponuda&brand - 20% kreativa
  • Pierre Passavant - kod već  "uhodanog" direktnog marketinga - 10% ciljana skupina (jer je dobro poznata) - 10% ponuda&brand - 80% kreativa (da se kreativci ne naljute)
  • Jim Kobs - 20% marketinška strategija - 20% ciljana skupina - 30% ponuda&brand - 20% kreativa - 10% analiza kampanje
Ako se većina  stručnjaka još od 20-ih godina prošlog stoljeća i legendarnog Clauda Hopkinsa, preko spomenutog Davida Ogilvyja, pa sve do danas jedinstvenog Draytona Birda slaže s rečenim - što još dodati.

Ne morate izmišljati toplu vodu i znate odakle početi u planiraju i provedbi iduće direkt marketing kampanje.

Zato, nemojte spavati na lovorikama čak i ako imate dobar odaziv u zadnjoj kampanji  - možda može biti još veći uz jednake ili, još bolje, niže troškove.


Kakva su Vaša iskustva, rezultati, želje?

Ako zatrebate dobar praktičan savjet u provedbi Vaše iduće kampanje u kojoj ćete koristiti izravni&interaktivni marketing  - javite se.

Nema komentara:

Objavi komentar