via Responsa: Kumice znaju što je važnije!
Google

utorak, 28. veljače 2012.

Kumice znaju što je važnije!

Prošli vikend  na placu simpatična kumica od koje uvijek kupujemo grincajg, uz gratis mrkvicu ubacila mi je i malo suhih šljiva - onako, za probu.

Putem doma mislio sam si "pa nije to morala napraviti" i tako osim slatkog zalogaja, dobih i šlagvort za temu.

Što je bitnije: pridobivanje ili zadržavanje korisnika? 

Upravo na to pitanje morate odgovoriti  prije planiranja kampanje direktnog (ili bilo kojeg drugog) marketinga.


Bit će Vam puno lakše ako pritom znate:

  • koliko Vaših postojećih korisnika ima potencijal da kupi još više, tj. neki dodatni proizvod/uslugu iz Vaše ponude?
  • Koliko možete čekati dok Vaš novi kupac ne postane profitabilan? Imate li dovoljno sredstava i znanja da zadržite korisnike dovoljno dugo prije no počnete vraćati uloženo u njihovo pridobivanje?


Ako možete čekati na profit od novih korisnika, znači da više trenutne zarade možete uložiti u direktni marketing (moram tjerati vodu na svoj mlin) i tako pridobiti više korisnika i osmisliti dobre ponude za njihovo privlačenje.

No imajte na umu da je prema brojnim istraživanjima trošak prodaje novom korisniku između 3 i čak 30 puta veći nego trošak prodaje postojećem korisniku ili povratniku.

Logika zdravog razuma, baš kao i svaki stručnjak za direktni marketing preporučiti će Vam stoga da svoj marketinški budžet rasporedite slijedećim redom:

  1. Postojeći korisnici - prvo njih razvijte do kraja. Svakim dodatnim proizvodom ili uslugom kupljenom od Vas, drastično pada vjerojatnost da će otići konkurenciji (učite od bankara - oni su majstori u tome). Dajte mogućnost onima najboljima da preporuče novog jednako dobrog korisnika, jer slični se druže sličnima. Vodite računa o brzom rješavanju reklamacija - upravo dobro riješena pritužba bolje od bilo čega jača vezu s korisnikom.
  2. Zainteresirani korisnici - ma kako slaba bila Vaša poveznica s njima, oni će Vas koštati manje nego potpuno novi. Tu su svi oni koji su poslali e-mail, upit, bili na Vašem štandu, nazvali Vašu službu za korisnike... Ne zaboravite pritom na bivše  korisnike - ako nije bilo neke "zle krvi", podsjetite ih tu i tamo na "dobra stara vremena".
  3. Novi korisnici - ne zato jer su najmanje bitni nego najskuplji. Uvijek razmislite o dodatnim prilikama koje nudi postojeća baza korisnika -  testirajte ih novim ponudama i njihova reakcija bit će Vam najbolji putokaz.
To znači, posvetite se prvo onome što imate, kako bi Vam odljev dobrih korisnika bio što manji.

Budite dosljedni u svemu što radite, napravite uvijek više no što ste im obećali u svom marketingu i probajte ih iznenaditi tu i tamo.

Ne bi li bilo fino da Vam banka oprosti ili umanji ratu kredita u mjesecu kad Vam je rođendan?

Obzirom je to teško uopće i zamisliti, sjetite se kumice s početka priče - ona zna kako se to radi.

A Vi? Iznenadite li svoje korisnike tu i tamo?

.

Nema komentara:

Objavi komentar