Putem doma mislio sam si "pa nije to morala napraviti" i tako osim slatkog zalogaja, dobih i šlagvort za temu.
Što je bitnije: pridobivanje ili zadržavanje korisnika?
Upravo na to pitanje morate odgovoriti prije planiranja kampanje direktnog (ili bilo kojeg drugog) marketinga.
Bit će Vam puno lakše ako pritom znate:
- koliko Vaših postojećih korisnika ima potencijal da kupi još više, tj. neki dodatni proizvod/uslugu iz Vaše ponude?
- Koliko možete čekati dok Vaš novi kupac ne postane profitabilan? Imate li dovoljno sredstava i znanja da zadržite korisnike dovoljno dugo prije no počnete vraćati uloženo u njihovo pridobivanje?
Ako možete čekati na profit od novih korisnika, znači da više trenutne zarade možete uložiti u direktni marketing (moram tjerati vodu na svoj mlin) i tako pridobiti više korisnika i osmisliti dobre ponude za njihovo privlačenje.
No imajte na umu da je prema brojnim istraživanjima trošak prodaje novom korisniku između 3 i čak 30 puta veći nego trošak prodaje postojećem korisniku ili povratniku.
Logika zdravog razuma, baš kao i svaki stručnjak za direktni marketing preporučiti će Vam stoga da svoj marketinški budžet rasporedite slijedećim redom:
- Postojeći korisnici - prvo njih razvijte do kraja. Svakim dodatnim proizvodom ili uslugom kupljenom od Vas, drastično pada vjerojatnost da će otići konkurenciji (učite od bankara - oni su majstori u tome). Dajte mogućnost onima najboljima da preporuče novog jednako dobrog korisnika, jer slični se druže sličnima. Vodite računa o brzom rješavanju reklamacija - upravo dobro riješena pritužba bolje od bilo čega jača vezu s korisnikom.
- Zainteresirani korisnici - ma kako slaba bila Vaša poveznica s njima, oni će Vas koštati manje nego potpuno novi. Tu su svi oni koji su poslali e-mail, upit, bili na Vašem štandu, nazvali Vašu službu za korisnike... Ne zaboravite pritom na bivše korisnike - ako nije bilo neke "zle krvi", podsjetite ih tu i tamo na "dobra stara vremena".
- Novi korisnici - ne zato jer su najmanje bitni nego najskuplji. Uvijek razmislite o dodatnim prilikama koje nudi postojeća baza korisnika - testirajte ih novim ponudama i njihova reakcija bit će Vam najbolji putokaz.
Budite dosljedni u svemu što radite, napravite uvijek više no što ste im obećali u svom marketingu i probajte ih iznenaditi tu i tamo.
Ne bi li bilo fino da Vam banka oprosti ili umanji ratu kredita u mjesecu kad Vam je rođendan?
Obzirom je to teško uopće i zamisliti, sjetite se kumice s početka priče - ona zna kako se to radi.
A Vi? Iznenadite li svoje korisnike tu i tamo?
.
Nema komentara:
Objavi komentar