via Responsa: Testiranje u praksi - 3 stvari koje morate znati (1/3)
Google

petak, 17. veljače 2012.

Testiranje u praksi - 3 stvari koje morate znati (1/3)

Već znate da pametnim kontinuiranim testiranjem kreirate troškovno učinkovite kampanje direktnog marketinga.
No kad planirate testiranje još trebate znati i:

  1. veličinu potrebnog uzorka - da bi rezultati bili reprezentativni za kasnije ponavljanje na kompletnu bazu korisnika
  2. je li razlika dobivena testiranjem statistički značajna- npr. jedna ponuda je dala 1,2% odaziva a druga 1,5% 
  3. pratiti rezultate testa na duži rok - da biste mogli ocijeniti stvarnu uspješnost

Odgovori na prvo pitanje tipa "cca. 10% od ukupnog broja korisnika je dovoljno za test..." i slične paušalne guru-procjene nemaju puno veze s logikom zdravog razuma.

Tu pomaže statistika!

Postoji formula za precizno određivanje veličine uzorka, a za izračun koriste se samo tri varijable:
  • očekivani odaziv u kampanji
  • vjerojatnost s kojom želite raditi - u testiranju direktnim marketingom uobičajena je između 80% i 95%
  • dozvoljena pogreška - jer rezultat testiranja varira ovisno o veličini uzorka i stopi odaziva
Ako Vas zanima formula javite se i dobit ćete je besplatno, a ako Vam se sviđa ovaj blog možete se  prijaviti za e-novosti . Naravno, formulu možete i sami naći u knjizi "Direct Marketing in Practice".

Nema komentara:

Objavi komentar