No, neki kažu da svaka roba ima svog kupca, pa da ne trošimo slova uzalud ajmo bit konstruktivno praktični pa navesti primjere koji Vam mogu dati ideju:
- Prije svega uvijek kad možete identificirati potencijalnu ciljanu publiku i naravno doći do nje izravnom komunikacijom (npr. prodajete motokultivatore i ako znate da poljoprivrednici ili "vikendaši" čitaju Gospodarski list ili gledaju Plodove zemlje i pomno prate vremensku prognozu - na dobrom ste tragu).
- Ako trebate puno objašnjavati svoj proizvod tj.uslugu. To znači ako je složen, skup i/ili s dugim prodajnim procesom pa trebate puno reći da biste ga kvalitetno prezentirali tj. opravdali odluku o kupnji.
- Kad Vaš glavni proizvod/usluga ima veliku učestalost kupnje ili se može vezati za druge proizvode iz Vašeg asortimana (tzv. cross/up sale) što Vam daje opravdanje za gradnju i održavanje vlastite baze podataka. Npr. kartičari, telekomunikacije, sve vrste programa vjernosti uspješno koriste direktni marketing. Pritom, prva (ili prvih nekoliko) prodaja su u gubitku ili zarade jako malo - zarada dolazi tek kasnije. No zato se napravi dobar plan.
- Ako se proizvod ili usluga ne kupuje često, pa onda koristite tehnike direktnog marketinga (upiti, generiranje prodajnih prilika...) da doznate tko je na tržištu. Npr. kamini, perilice za rublje, automobili, solarne ploče, stolarija...
- Kad želite kontrolirati prodajne poruke ili proces. Npr. ako svoje proizvode i usluge prodajete preko posrednika u prodaji (neke maloprodajne mreže) pa im osmišljate prodajne akcije i sl.
- Kad želite izgraditi predvidiv model koji možete kontinuirano ponavljati u budućnosti kako bi ostvarili zacrtane prodajne ciljeve. Direktni marketing je idealan jer je precizan, mjerljiv, učinkovit i uvijek fokusiran na bolji rezultat.
- Ako imate proizvod ili uslugu koja se ne uklapa u postojeće kanale distribucije ili Vaš brand image. Npr. želite posebno izdvojiti: višu ili nižu cjenovnu kategoriju, komplicirane proizvode koji trebaju više objašnjavanja ili se ne prodaju sami od sebe.
- Ako želite manju vidljivost na tržištu kod testiranja tržišta ili lansiranja važnog proizvoda, usluge. To je danas jako teško obzirom na internet, a i činjenicu da u Vašoj bazi podataka ili e-mail listi imate konkurenciju (naravno ne pod pravim imenom) koja Vas prati u stopu. Ali i tu možete okrenuti situaciju u svoju korist. Jedna urbana legenda kaže kako je jedna telekom firma u Hrvatskoj par dana prije lansiranja svojim partnerima (putem kojih prodaje svoje usluge), poslala "cjenik" usluga, sluteći da će netko od njih dojaviti to konkurentima. Koje oduševljenje, ali i razočarenje kad su ovi drugi nakon par dana vidjeli da su prave cijene totalno drukčije od "službeno" najavljenih. A što biste Vi napravili? Kladim se da bi ovi prvi akteri u svoju obranu rekli: Prljavi igraju prljavo :).
Ako poželite stručan savjet ili rame za plakanje po pitanju direktnog i interaktivnog marketinga, javite se. Rado ću pomoći. A možete se i prijaviti za e-novosti, pa prvi dobiti informacije koje Vam mogu biti od koristi u poslu.
Nema komentara:
Objavi komentar