via Responsa: 6 loših načina korištenja diretknog marketinga
Google

petak, 12. travnja 2013.

6 loših načina korištenja diretknog marketinga

Dijelom se ponavljam,  potaknut nedavnim jutarnjim telefonskim pozivom firme za koju nikad čuo (uvijek izgovore ime firme nerazgovijetno brzo i tiho).
Ljubazni ženski glas obavještava me kako sam osvojio, izvukli me, odabrali (ne sjećam se točno što je rekla) i da za poklon dobijem super steznik za leđa.
Kako znam o čemu je riječ, odmah je upitah koliki su troškovi dostave. Kaže glasić 129,00 kn (6x više od cijene pošte).
Bio je to kraj našem razgovoru.

Nisu slučajno zvali ujutro. Znaju da su u to vrijeme doma njihove "žrtve" umirovljenici (ponekad tako željni ljudskog glasa i razgovora), nezaposleni, domaćice...

Klasični primjer kako ne koristiti direktni marketing po principu uzmi lovu i zbriši.

Molim vas zato nemojte:
  1. nazivati nepoznate iz javnog telefonskog imenika samo zbog činjenice što su (ne)svjesno dopustili vidljivost broja
  2. ubacivati neadresirane letke u sandučiće na kojima stoji istaknuta molba da se to ne čini
  3. skrivati glavni proizvod/uslugu, prodajnu prezentaciju iza kompliciranih nagradnih igara
  4. pozivati nepoznate  na "besplatne" večere i putovanja s prikrivenim dodatnim troškovima
  5. obavještavati nepoznatih ljudi da su osvojili nešto i da trebaju samo platiti troškove dostave koji su 5 puta skuplji od realnih (i naravno višestruko pokrivaju nabavnu cijenu proizvoda)
  6. prodavati maglu i manipulirati ljudima u teškim situacijama (mislim na Frlanove zločestoće tipa "financijski preporod", "tvornica novca", "eliminator dugova", "primljeni ste", "posao iz snova", "lijeni milijunaš", "kako postati bogat u Hrvatskoj", "milijunaš iz susjedstva"...)
Samo zato što ste izračunali da ćete uz x% odaziva pronaći dovoljno "žrtava" (siromašnih, nezaposlenih, umirovljenih) pokriti troškove  i brzo zaraditi ne znači da to treba i napraviti jer:
  • to  nije u redu
  • razmišljate dugoročno i stalo vam je do vaših korisnika  - znate da se ne živi od jednokratne prodaje već od kupca koji se vraća po još - i preporuča vas drugima
  • jasno vam je da će vas razočarani korisnici (ili njihovi partneri, klinci) "razapeti" na sve moguće načine:
    • staviti na crnu listu
    • tužiti
  • živimo u maloj zemlji, na malom tržištu, a takvim kratkoročno efektnim potezima ne samo da se "navlače" ljudi, već se i direktnom marketingu lijepi etiketa sirovog, agresivnog i zavaravajućeg
  • znate naći ravnotežu - čak i ako se koristite ubacivanjem letkića u sandučiće u susjedstvu ili nazovete neke iz javnog telefonskog imenika - to ne koristite kao stalni obrazac ponašanja jer   režete granu na kojoj sjedite
  • znate da je 64% Hrvata starijih od 16 godina online i da tamo provedu čak i više vremena nego na TV-u
  • znate da se možete povoljno i učinkovito oglašavati na Google tražilici.  
Naravno možete i svako malo mijenati naziv firme/programa, pritajiti se ili pak zbrisati u neki drugi biznis, pa sve ispočetka.

Možete, ali znam da nećete, jer vam je stalo do vaših korisnika i jer razmišljate dugoročno.


P.S. Za svaki slučaj, dođete li u iskušenje, sjetite se što je rekao A. Lincoln:

"Jednom možete prevariti sve ljude, a neke ljude možete prevariti i uvijek. No ne možete uvijek varati sve ljude."







Nema komentara:

Objavi komentar