via Responsa: Zašto je bitan Quality Score i kako ga možete popraviti?
Google

petak, 5. travnja 2013.

Zašto je bitan Quality Score i kako ga možete popraviti?

Što je uopće Quality Score (ocjena kvalitete)?


Quality Score je procjena Google AdWords sustava koliko su vaši oglasi, ključne riječi i stranica na koju usmjeravate korisnike (landing page) relevantni ljudima koji vide vaš oglas.

Tu metriku možete vidjeti u svom Google AdWords računu u sklopu "Keywords" izvješća:
Prikaz "quality score" metrike u Google AdWordsu


Upravo na temelju vašeg Quality Score-a (Google ga za pojedinu riječ izračunava samo kad se točno podudara s pretraživanim pojmom) ovisi cijena koju ćete platiti za klik kao i položaj vašeg oglasa.
Naravno da quality score nije sveta krava, jer u konačnici bitne su konverzije, tj. željena aktivnost koju očekujete od posjetitelja vaše web stranice - nekad ćete vidjeti da ključna riječ s lošijim quality score-om ima bolju prodaju i obrnuto.

Što sve utječe na Quality Score na tražilici?

  • CTR vaših oglasa - bolji CTR bolji quality score. 
  • relevantnost ključnih riječi i oglasa unutar grupe oglasa
  • relevantnost ključne riječi i teksta oglasa s pretraživanim pojmom
  • kvaliteta vaše stranice na koju dovodite korisnika oglasom (tzv. landing page)
  • vrijeme "dizanja" stranice - što se stranica brže otvara tim bolje
  • ponašanje vašeg računa  - pritom je svježija povijest bitnija od starije
  • ostalo - ni Google neće reći baš sve:)

Kako se mjeri Quality Score?


Ocjenjuje se od 1 do 10 (bolje rečeno to vidimo u našim tablicama), pri čemu je desetka najbolja.  No jeli vam bitnija ključna riječ s ocjenom 10/10 i 5 puta većom cijenom klika od ključne riječi s ocjenom 6/10? Razlog više da oglase kad god možete namjestite na konverzije i odatle krenete s ocjenom:)

Kako ga možete "popraviti"?

  • uključite tražene pojmove u naslov oglasa (majstori znaju to i autmatski napraviti pomoću DKI-ja). To će oglas činiti relevantnijim a i Google će zboldati traženi pojam u naslovu što vas može dodatno istaknuti.
  • u oglasu uvijek prvo pogodnost pa onda karakteristike i ponuda
  • razmislite što očekuje korisnik kad zagugla vašu ključnu riječ
  • vezano za prethodno razmislite u kojoj bi se fazi mogao nalaziti korisnik koji gugla recimo "bicikli usporedi" i "brdski bicikli akcija"
Naravno osim izvješća iz Google AdWordsa obavezno pratite i Google Analytics. Recimo neka ključna riječ može vam pokazati lošu konverziju u AdWords-ima i poželite je obrisati, a onda bacite oko u Analytics-e i skužite da vam baš ona najviše doprinosi istim tim konverzijama (metrika Asissted Conversion).
Ako zapnete, tu sam:)

Nema komentara:

Objavi komentar