Što je uopće Quality Score (ocjena kvalitete)?
Quality Score je procjena Google AdWords sustava koliko su vaši oglasi, ključne riječi i stranica na koju usmjeravate korisnike (landing page) relevantni ljudima koji vide vaš oglas.
Tu metriku možete vidjeti u svom Google AdWords računu u sklopu "Keywords" izvješća:
![]() |
Prikaz "quality score" metrike u Google AdWordsu |
Upravo na temelju vašeg Quality Score-a (Google ga za pojedinu riječ izračunava samo kad se točno podudara s pretraživanim pojmom) ovisi cijena koju ćete platiti za klik kao i položaj vašeg oglasa.
Naravno da quality score nije sveta krava, jer u konačnici bitne su konverzije, tj. željena aktivnost koju očekujete od posjetitelja vaše web stranice - nekad ćete vidjeti da ključna riječ s lošijim quality score-om ima bolju prodaju i obrnuto.
Što sve utječe na Quality Score na tražilici?
- CTR vaših oglasa - bolji CTR bolji quality score.
- relevantnost ključnih riječi i oglasa unutar grupe oglasa
- relevantnost ključne riječi i teksta oglasa s pretraživanim pojmom
- kvaliteta vaše stranice na koju dovodite korisnika oglasom (tzv. landing page)
- vrijeme "dizanja" stranice - što se stranica brže otvara tim bolje
- ponašanje vašeg računa - pritom je svježija povijest bitnija od starije
- ostalo - ni Google neće reći baš sve:)
Kako se mjeri Quality Score?
Ocjenjuje se od 1 do 10 (bolje rečeno to vidimo u našim tablicama), pri čemu je desetka najbolja. No jeli vam bitnija ključna riječ s ocjenom 10/10 i 5 puta većom cijenom klika od ključne riječi s ocjenom 6/10? Razlog više da oglase kad god možete namjestite na konverzije i odatle krenete s ocjenom:)
Kako ga možete "popraviti"?
- uključite tražene pojmove u naslov oglasa (majstori znaju to i autmatski napraviti pomoću DKI-ja). To će oglas činiti relevantnijim a i Google će zboldati traženi pojam u naslovu što vas može dodatno istaknuti.
- u oglasu uvijek prvo pogodnost pa onda karakteristike i ponuda
- razmislite što očekuje korisnik kad zagugla vašu ključnu riječ
- vezano za prethodno razmislite u kojoj bi se fazi mogao nalaziti korisnik koji gugla recimo "bicikli usporedi" i "brdski bicikli akcija"
Ako zapnete, tu sam:)
Nema komentara:
Objavi komentar