via Responsa: Google oglašavanje. Izbor ključnih riječi (3/4)
Google

srijeda, 26. rujna 2012.

Google oglašavanje. Izbor ključnih riječi (3/4)


U prethodna 2 dijela vidjeli ste zašto je bitno kako vas doživljava Google tražilicagdje možete potražiti nove ideje za ključne riječi.

Znate i da si prvo trebate skicirati teme oko pojedinih proizvoda/usluga koje želite oglašavati (tzv. Ad groups) pa tek onda unutar njih grupirati ključne riječi ciljano za pojedini oglas.

Naravno da pritom želite što bolje iskoristiti svojih 15-ak sekundi koliko se prosječni korisnik zadržava na rezultatima pretraživanja i imati  optimalan broj ključnih riječi u svojoj kampanji.

Već ste ludi od ovih pripremnih koraka? Naviknite se, koristit će vam:)

U kojoj god fazi bili s odabirom ključnih riječi,  ne zaboravite:

  • svi tražimo odgovore na Google tražilici -  ako dvojite oko neke ključne riječi razmislite pomaže li ona korisniku u nalaženju odgovora
  • "obucite korisnikove cipelice" rekao bi moj prvi direktor i mentor g. Marijan Grošelj - ljudi na istu situaciju gledaju različito (netko postavlja konkretno pitanje, netko "gugla" riječi vezane za problem, netko vezano za njegovo rješenje, netko ukucava simptome (ni ne zna da ima problem), a netko već zna točan naziv proizvoda usluge, koristi žargon...
  • ciljani korisnici nalaze se u različitim fazama kupnje (ni ne znaju da postojite, istražuju, uče, uspoređuju, kupuju...) - ako npr. želite prodati odmah nećete koristiti riječi na temu "usporedba" (dapače, koristit ćete ih kao negativne ključne riječi)
  • cilj koji želite postići kampanjom -   više klikova (veći doseg, klikovi u pravilu slabije kvalitete tj. s manjom stopom konverzije) ili  više konverzija (aktivnosti koje želite da korisnik napravi nakon što ga vaš oglas dovede na vašu web stranicu - download, upit, kupnja, duljina posjeta, broj pregledanih stranica, prijava na e-novosti...)
  • koliki vam je budžet - treba biti usklađen s vašim ciljem a utječe i na vaš odabir načina podudaranja za pojedine ključne riječi u kampanji
  • podudaranje ključnih riječi (tzv. match type)  - u skladu s ciljevima i budžetom možete birati tj. kombinirati 4 tipa podudaranja - široko podudaranje (broad match), modificirano široko podudaranje (modified broad match), frazno podudaranje (phrase match), točno podudaranje (exact match)
  • negativne ključne riječi - pomažu vam u boljem ciljanju i eliminiranju neželjenih klikova (npr. izorlirate upite koji sadržavaju riječi tipa "staro za novo" "zamjena" "razmjena" ako imate čisti prodajni oglas s jakim pozivom na kupnju)
  • što prodajete (od čega živite) - jer vaše ključne riječi trebaju biti relevantne tj. upućivati na vaše proizvode i usluge kojima život korisnika činite lakšim, jednostavnijim, kvalitetnijim, boljim, ljepšim, uspješnijim...
     
Već ako se držite prvog bulleta, napravili ste bitan korak pri izboru ključnih riječi za vašu kampanju.

Korisnici će rijetko ukucati baš ime vašeg proizvoda i/ili naziv vaše tvrtke - ne zato što vi niste dobri  - već zato jer vaši korisnici, baš kao i vi, uglavnom misle na svoje potrebe, probleme, strahove, želje, nade, snove...

Ako se s vašim  oglasima možete i znate uklopiti u neku od tih priča, i razmišljate na duži rok,  Google AdWords sjajan je alat za pridobivanje kvalitetnih korisnika.

Zato, požurite polako. Ili? 


Nema komentara:

Objavi komentar