U prethodna 2 dijela vidjeli ste zašto je bitno kako vas doživljava Google tražilica i gdje možete potražiti nove ideje za ključne riječi.
Znate i da si prvo trebate skicirati teme oko pojedinih proizvoda/usluga koje želite oglašavati (tzv. Ad groups) pa tek onda unutar njih grupirati ključne riječi ciljano za pojedini oglas.
Naravno da pritom želite što bolje iskoristiti svojih 15-ak sekundi koliko se prosječni korisnik zadržava na rezultatima pretraživanja i imati optimalan broj ključnih riječi u svojoj kampanji.
Već ste ludi od ovih pripremnih koraka? Naviknite se, koristit će vam:)
U kojoj god fazi bili s odabirom ključnih riječi, ne zaboravite:
- svi tražimo odgovore na Google tražilici - ako dvojite oko neke ključne riječi razmislite pomaže li ona korisniku u nalaženju odgovora
- "obucite korisnikove cipelice" rekao bi moj prvi direktor i mentor g. Marijan Grošelj - ljudi na istu situaciju gledaju različito (netko postavlja konkretno pitanje, netko "gugla" riječi vezane za problem, netko vezano za njegovo rješenje, netko ukucava simptome (ni ne zna da ima problem), a netko već zna točan naziv proizvoda usluge, koristi žargon...
- ciljani korisnici nalaze se u različitim fazama kupnje (ni ne znaju da postojite, istražuju, uče, uspoređuju, kupuju...) - ako npr. želite prodati odmah nećete koristiti riječi na temu "usporedba" (dapače, koristit ćete ih kao negativne ključne riječi)
- cilj koji želite postići kampanjom - više klikova (veći doseg, klikovi u pravilu slabije kvalitete tj. s manjom stopom konverzije) ili više konverzija (aktivnosti koje želite da korisnik napravi nakon što ga vaš oglas dovede na vašu web stranicu - download, upit, kupnja, duljina posjeta, broj pregledanih stranica, prijava na e-novosti...)
- koliki vam je budžet - treba biti usklađen s vašim ciljem a utječe i na vaš odabir načina podudaranja za pojedine ključne riječi u kampanji
- podudaranje ključnih riječi (tzv. match type) - u skladu s ciljevima i budžetom možete birati tj. kombinirati 4 tipa podudaranja - široko podudaranje (broad match), modificirano široko podudaranje (modified broad match), frazno podudaranje (phrase match), točno podudaranje (exact match)
- negativne ključne riječi - pomažu vam u boljem ciljanju i eliminiranju neželjenih klikova (npr. izorlirate upite koji sadržavaju riječi tipa "staro za novo" "zamjena" "razmjena" ako imate čisti prodajni oglas s jakim pozivom na kupnju)
- što prodajete (od čega živite) - jer vaše ključne riječi trebaju biti relevantne tj. upućivati na vaše proizvode i usluge kojima život korisnika činite lakšim, jednostavnijim, kvalitetnijim, boljim, ljepšim, uspješnijim...
Korisnici će rijetko ukucati baš ime vašeg proizvoda i/ili naziv vaše tvrtke - ne zato što vi niste dobri - već zato jer vaši korisnici, baš kao i vi, uglavnom misle na svoje potrebe, probleme, strahove, želje, nade, snove...
Ako se s vašim oglasima možete i znate uklopiti u neku od tih priča, i razmišljate na duži rok, Google AdWords sjajan je alat za pridobivanje kvalitetnih korisnika.
Zato, požurite polako. Ili?
Nema komentara:
Objavi komentar