via Responsa: Ciljajte bolje s negativnim ključnim riječima - primjer iz prakse.
Google

ponedjeljak, 8. listopada 2012.

Ciljajte bolje s negativnim ključnim riječima - primjer iz prakse.


Kažu da je najbolje učiti na tuđim greškama, pa evo dobre prilike.

Recimo da prodajete role za rolanje.

Podrazumijeva se da u svom oglasu imate ključnu riječ "role", njene izvedenice, sinonime (koturaljke, rolšure, rolerice...) i razne kombinacije s drugim riječima do kojih ste došli na razno razne načine, a za koje želite prikazati svoj oglas potencijalnim kupcima.

Istovremeno ne želite pojavljivanje ili nedajBože klik (jer ćete ga i platiti) na oglas za pretraživanja koja nemaju veze s vašom branšom tj. oglašavanim proizvodom/uslugom.

U našem slučaju to bi mogle biti role na ribičkim štapovima, role papira, role na roletnama i sl...

Jasno vam je da tu na scenu stupaju negativne ključne riječi.

U idealnom slučaju trebate ih ugraditi u svoju kampanju (na razini kampanje ili na razini grupe oglasa) prije puštanja oglasa.

No ako ste i fulali, ništa strašno, možete ih dodavati u hodu - samo trebate doznati što korisnici unose u tražilicu  prije nego im konkretna ključna riječ prikaže vaš oglas na koji su na kraju i kliknuli.

Jednostavno odite u tab "Keyword"/ "Ključne riječi" u vašem Google AdWords računu (vidi sliku ispod) i pomoću izvješća za ključne riječi (eng. Search query report) redovito provjeravajte ciljate li s vašom ključnom riječi korisnike koji u biti traže nešto drugo.

Evo kako to izgleda u našem slučaju za ključnu riječ "role cijene" (frazno podudaranje): 
Sl.1) Izvješće za ključne riječi u Google AdWords alatu.




 
Između hrpe "dobrih" evo i dvije (bilo ih je više naravno) koje baš i nemaju veze s rolanjem već s rolama za ribičiju:

Sl.2) Prikaz rezultata pretraživanja.


Rješenje?

U konkretnom slučaju nakon  istraživanja kompletnog izvješća unijeli smo desetak negativnih ključnih riječi na razini kampanje (možete i na razini grupe oglasa)  kako bismo izbjegli buduće pojavljivanje oglasa za ključne riječi koje nemaju veze s rolanjem.
Sl.3) Unos negativnih ključnih riječi na razini kampanje.





Naravno da time stvar nije gotova - potrebno je redovito pratiti što korisnici guglaju kako se vaš oglas ne bi pojavljivao  onima koje ne zanima vaš proizvod/usluga ili  još nisu spremni za kupnju pa traže usporedbe, komentare  i sl.

Ponekad je teško predvidjeti u kojem kontekstu tj. kojoj kombinaciji korisnici mogu birati i vašu ključnu riječ, zato je bitno da redovito povlačite ovaj izvještaj, a posebice ako u kampanji imate široko postavljene ključne riječi (eng. broad match). 

U svakom slučaju negativne ključne riječi koristan su i učinkovit alat za još preciznije ciljanje.

Na vama je da odlučite u kojoj mjeri ćete ga koristiti.


Nema komentara:

Objavi komentar