Kažu
da je najbolje učiti na tuđim greškama, pa evo dobre prilike.
Recimo
da prodajete role za rolanje.
Podrazumijeva
se da u svom oglasu imate ključnu riječ "role", njene izvedenice, sinonime
(koturaljke, rolšure, rolerice...) i razne kombinacije s drugim riječima do
kojih ste došli na razno razne načine, a za koje želite prikazati
svoj oglas potencijalnim kupcima.
Istovremeno
ne želite pojavljivanje ili nedajBože klik (jer ćete ga i platiti) na oglas za
pretraživanja koja nemaju veze s vašom branšom tj. oglašavanim
proizvodom/uslugom.
U
našem slučaju to bi mogle biti role na ribičkim štapovima, role
papira, role na roletnama i sl...
Jasno
vam je da tu na scenu stupaju negativne ključne riječi.
U
idealnom slučaju trebate ih ugraditi u svoju kampanju (na razini kampanje ili
na razini grupe oglasa) prije puštanja oglasa.
No
ako ste i fulali, ništa strašno, možete ih dodavati u hodu - samo
trebate doznati što korisnici unose u tražilicu prije nego im
konkretna ključna riječ prikaže vaš oglas na koji su na kraju i kliknuli.
Jednostavno
odite u tab "Keyword"/ "Ključne riječi" u vašem Google
AdWords računu (vidi sliku ispod) i pomoću izvješća za ključne riječi (eng.
Search query report) redovito provjeravajte ciljate li s vašom ključnom
riječi korisnike koji u biti traže nešto drugo.
Evo
kako to izgleda u našem slučaju za ključnu riječ "role cijene"
(frazno podudaranje):
Sl.1) Izvješće za ključne riječi u Google AdWords alatu. |
Između
hrpe "dobrih" evo i dvije (bilo ih je više naravno) koje baš i nemaju veze s rolanjem već s rolama za
ribičiju:
Sl.2) Prikaz rezultata pretraživanja. |
|
Rješenje?
U
konkretnom slučaju nakon istraživanja kompletnog izvješća unijeli smo desetak negativnih
ključnih riječi na razini kampanje (možete i na razini grupe
oglasa) kako bismo izbjegli buduće pojavljivanje oglasa za ključne riječi koje nemaju veze s rolanjem.
Sl.3) Unos negativnih ključnih riječi na razini kampanje. |
Naravno
da time stvar nije gotova - potrebno je redovito pratiti što korisnici guglaju kako se vaš oglas ne bi pojavljivao onima koje ne zanima vaš proizvod/usluga ili još nisu spremni za kupnju pa
traže usporedbe, komentare i sl.
Ponekad
je teško predvidjeti u kojem kontekstu tj. kojoj kombinaciji korisnici mogu
birati i vašu ključnu riječ, zato je bitno da redovito povlačite ovaj
izvještaj, a posebice ako u kampanji imate široko postavljene ključne riječi
(eng. broad match).
U svakom slučaju negativne ključne riječi koristan su i učinkovit alat za još preciznije ciljanje.
Na vama je da odlučite u kojoj mjeri ćete ga koristiti.
Nema komentara:
Objavi komentar