via Responsa: Zašto ne koristiti široko postavljene riječi za procjenu prometa?
Google

ponedjeljak, 29. listopada 2012.

Zašto ne koristiti široko postavljene riječi za procjenu prometa?

Jer ćete dobiti sve i svašta - ali ajmo redom.

Dobro znate da za procjenu očekivanog prometa (a u kasnijoj fazi i planiranja troškova kampanje) u Google AdWords-ima  koristite  alat za ključne riječi (eng. Keyword Tool).

Također znate da ključnu riječ možete postaviti na 4 načina:
  • široko (broad match)
  • prilagođeno široko (modified broad match)
  • frazno (phrase match)
  • točno (exact match)
Logika zdravog razuma govori da će određena široko postavljena riječ imati daleko više mjesečnih pretraživanja od točno postavljene.
Evo kako to izgleda na konkretnom primjeru za ključnu riječ role:
Alat za ključne riječi: rezultati pretraživanja ovisno o načinu podudaranja ključne riječi


Iz primjera vidimo:
  1. različite vrste podudaranja za istu ključnu riječ (zasad nema načina da provjerite modified broad match, ali to i nije od presudnog značenja)
  2.  da točno podudaranje ima 30-ak puta manje prosječnih mjesečnih pretraživanja
  3. da trebamo paziti na oscilacije u pretraživanjima za različite mjesece (to možete povući u izvještaj pa u miru prostudirati)
  4. kišu pojmova koji uključuju vašu ključnu riječ, a koje ne moraju imati veze s proizvodom koji oglašavate (ne moraju  nužno i povući neki klik).
Ovo posljednje je u biti ključni argument zašto ne koristiti široko postavljene ključne riječi kod procjene mjesečnog prometa - kako rekosmo na početku - jer ćete dobiti sve i svašta.

Uz to, nema šanse da u startu predvidite i u kampanju uvrstite sve negativne ključne riječi kako biste spriječili prikazivanje oglasa ili još gore dobili bezvrijedne preskupo plaćene klikove - osim ako to nije cilj vaše kampanje.

Ako imate višak kuna, radije ih potrošite na nešto drugo.

"Taktika spaljene zemlje" koju koriste u klasičnom oglašavanju kad puste neku kampanju i opletu je po svim kanalima na sličan ili još gore isti način nije za Google AdWords-e - takvim pristupom nakon početne euforije (radi friško dobivenih klikova) slijedi hladan tuš.

Pripazite zato da odabrani način podudaranja (baš kao i odabrane ključne riječi) budu u skladu s ciljevima vaše kampanje (povećati broj posjeta, konverzija tj. prodaja, brand image, testiranje...), osmišljenim oglasima i web stranicom na koju šaljete posjetitelje.

I dok ne zaboravim, evo još par stvari koje trebate imati na umu:
  • paaametno dozirajte ključne riječi koje imaju samo jednu riječ
  • radije za brzu procjenu koristite frazno ili još bolje točno podudaranje (da znam da tako u nekim kampanjama dobijete 1 klik dnevno - ali i moj klinac s 3,5 godine već zna reći "jedan ali vrijedan")
  • nemojte se ko pijan plota držati procijenjenog troška po kliku (CPC)  dobivenog u alatu za ključne riječi (jer ne uzima u obzir vaš Quality Score ako prije niste koristili tu riječ, a i tu je konkurencija koja svojim ponudama utječe na promjenu cijene...)
  • u postavkama uz hrvatski naravno odaberite i engleski jezik (2/3 računala u Hrvatskoj postavljeno je na engleski jezik)
Manje-više, to je to. Ak stignete javite kak vam ide.

Sretno:)


P.S. Ne rekoh ali se podrazumijeva ako u sebi imate malo direktmarketingaške krvi - samo testiranjem otkrit ćete pravi balans i učinkovitost široko postavljenih riječi u odnosu na točno ili frazno postavljanje - možda vas rezultat iznenadi (mene je).

Nema komentara:

Objavi komentar