Dobro znate da za procjenu očekivanog prometa (a u kasnijoj fazi i planiranja troškova kampanje) u Google AdWords-ima koristite alat za ključne riječi (eng. Keyword Tool).
Također znate da ključnu riječ možete postaviti na 4 načina:
- široko (broad match)
- prilagođeno široko (modified broad match)
- frazno (phrase match)
- točno (exact match)
Evo kako to izgleda na konkretnom primjeru za ključnu riječ role:
Alat za ključne riječi: rezultati pretraživanja ovisno o načinu podudaranja ključne riječi |
Iz primjera vidimo:
- različite vrste podudaranja za istu ključnu riječ (zasad nema načina da provjerite modified broad match, ali to i nije od presudnog značenja)
- da točno podudaranje ima 30-ak puta manje prosječnih mjesečnih pretraživanja
- da trebamo paziti na oscilacije u pretraživanjima za različite mjesece (to možete povući u izvještaj pa u miru prostudirati)
- kišu pojmova koji uključuju vašu ključnu riječ, a koje ne moraju imati veze s proizvodom koji oglašavate (ne moraju nužno i povući neki klik).
Uz to, nema šanse da u startu predvidite i u kampanju uvrstite sve negativne ključne riječi kako biste spriječili prikazivanje oglasa ili još gore dobili bezvrijedne preskupo plaćene klikove - osim ako to nije cilj vaše kampanje.
Ako imate višak kuna, radije ih potrošite na nešto drugo.
"Taktika spaljene zemlje" koju koriste u klasičnom oglašavanju kad puste neku kampanju i opletu je po svim kanalima na sličan ili još gore isti način nije za Google AdWords-e - takvim pristupom nakon početne euforije (radi friško dobivenih klikova) slijedi hladan tuš.
Pripazite zato da odabrani način podudaranja (baš kao i odabrane ključne riječi) budu u skladu s ciljevima vaše kampanje (povećati broj posjeta, konverzija tj. prodaja, brand image, testiranje...), osmišljenim oglasima i web stranicom na koju šaljete posjetitelje.
I dok ne zaboravim, evo još par stvari koje trebate imati na umu:
- paaametno dozirajte ključne riječi koje imaju samo jednu riječ
- radije za brzu procjenu koristite frazno ili još bolje točno podudaranje (da znam da tako u nekim kampanjama dobijete 1 klik dnevno - ali i moj klinac s 3,5 godine već zna reći "jedan ali vrijedan")
- nemojte se ko pijan plota držati procijenjenog troška po kliku (CPC) dobivenog u alatu za ključne riječi (jer ne uzima u obzir vaš Quality Score ako prije niste koristili tu riječ, a i tu je konkurencija koja svojim ponudama utječe na promjenu cijene...)
- u postavkama uz hrvatski naravno odaberite i engleski jezik (2/3 računala u Hrvatskoj postavljeno je na engleski jezik)
Sretno:)
P.S. Ne rekoh ali se podrazumijeva ako u sebi imate malo direktmarketingaške krvi - samo testiranjem otkrit ćete pravi balans i učinkovitost široko postavljenih riječi u odnosu na točno ili frazno postavljanje - možda vas rezultat iznenadi (mene je).
Nema komentara:
Objavi komentar