via Responsa: Podsjetnik - Kako početi s e-mail marketingom?
Google

srijeda, 26. lipnja 2013.

Podsjetnik - Kako početi s e-mail marketingom?

Nedavno me pitao potencijalni klijent kako bi mjesečno slao njuzleter ali ne zna otkud krenuti.

Uvijek se da nešto napraviti, i sami znate da sve ovisi o resursima (ljudi, vrijeme, novac...).

Ako mislite koristiti e-mail kao kanal komunikacije (bilo u formi e-newsletter-a, samostalnog ili follow-up prodajnog kanala) trebate napraviti komunikacijsku strategiju.
Evo par stvari o kojima je dobro voditi računa prije početka:

Korisnik bira


Zlatno je pravilo da ostavite korisniku da bira sadržaj/učestalost/format i kanal kojim želi komunicirati s vama:
  • Sadržaj - novosti, proizvodi, ponude, događanja koja organizirate (imate neki dan otvorenih vrata i sl. gdje ekipa može doći i uvjeriti se u vašu priču)
  • Učestalost - tjedna, mjesečna, kvartalna ili prema događaju/povremeno
  • Kanal - e-mail, direktna pošta, telefon, SMS, Facebook/Google+
  • Format - tekst vs. HTML vs mobilni
Logika zdravog razuma kaže da  ćete manje profitabilne korisnike držati na jeftinijem kanalu (mail, chat), a one bolje ili s potencijalom za rast na skupljem (telefon, prodajni predstavnik).

Šta nudite korisniku

Trebate objasniti  koju vrijednost svojim newsletterom donosite korisnicima npr:

  • ušteda vremena - jer ste im referentan izvor informacija
  • edukacija/novosti - npr. korisni savjeti u svakodnevnom poslovanju
  • ušteda novca
  • zabavno - nema veze ako je riječ o poslovnim korisnicima - primaju ih i čitaju ljudi od krvi i mesa (recimo neki smiješni video koji ima veze s vašom branšom u ponedjeljak da ljude malo digne, ili u petak za ugodan vikend)
  • ....


Segmentirajte korisnike

Sadržaj, ton i ostalo treba biti prilagođeno korisniku, to znači da ih nekako morate segmentirati/grupirati nekom od klasičnih tehnika:
  • demografski/geografski (dob, spol, životna sredina)
  • prema vrijednosti korisnika (trenutna i buduća)
  • prema fazi u životnom ciklusu (potencijalni, novi, postojeći, stari...)
  • prema ponašanju i reakcijama/kupnjama (koje pratite ali i pretpostavljate)
Naravno pratite učinkovitost/segmentiranje/ciljanje prema klasičnom RFM + C modelu (bez obzira na tip newslettera):
  • R= recency - vrijeme od zadnje kupnje
  • F=frequency - npr. kupci koji kupe svaki mjesec ili 2 puta godišnje
  • M=monetary value - prema prosječnoj vrijednosti kupnje - npr. prosječna kupnja od 200 kn ili godišnji promet od 2000 kn
  • C= category - tip proizvoda koji korisnik kupuje

Prilagodite komunikaciju događajima/životnom ciklusu korisnika

E-mail kontakt strategija - vezano za životni ciklus korisnika ili neke događaje:
  • Welcome newsletter - za novoprijavljene na newsletter
  • Welcome za nove korisnike koji su kupili nešto
  • Reaktivacijski - za one koji su se uspavali ili ne kupuju
  • Follow-up - za one koji napuste košaricu prije dovršetka kupnje
  • Follow-up - za one koji pretražuju web stranicu ali ne kupuju
  • up-sell i cros-sell emailovi tempirani u vrijeme za ponovnu kupnju (znate koliko traje vaš proizvod/usluga)

Planiranje, dizajn i praćenje rezultata

Stvari su jasne:
  • toplo preporučam Mailchimp alat - oni postavljaju standarde kad je u pitanju priprema, slanje i praćenje e-newslettera, a i moguće ga je kombinirati sa svim boljim CRM alatima, Google Analytics-om
  • ako ćete u e-mailovima imati linkove koji će upućivati korisnika na vašu web stranicu - treba ih "dotjerati" tako da u Google Analytics-u vidite koliko su i kakvog prometa doveli na web

Da biste uopće došli do novih korisnika (potencijalnih primatelja newslettera) koristite Google oglase, a prije toga svakako popratite ponašanje posjetitelja na vašoj web stranici preko Google Analytics-a:)

Nema komentara:

Objavi komentar