via Responsa: Učinkovitost Google AdWords oglasa brojkom i slikom
Google

ponedjeljak, 19. studenoga 2012.

Učinkovitost Google AdWords oglasa brojkom i slikom

Ako se oglašavate i/ili to tek namjeravate  raditi na Google tražilici tj. pretraživačkoj (Search) ili prikazivačkoj (Display) mreži zanimaju vas naravno konverzije. One su dobra polazna točka za planiranje vaše iduće Google kampanje.

Dobro znate da je konverzija, laički rečeno, bilo koja željena aktivnost korisnika nakon što je kliknuo  na vaš Google AdWords oglas, npr. online kupnja, download sadržaja, pregled određenog broja stranica, prijava na vaš njuzleter i sl.

Zanimljiva Wordstream-ova infografika daje uvid u prosječne stope konverzije za 3. kvartal 2012. godine (u US) po industrijama naglašavajući razliku između Search i Display mreže. Evo sažetka:


  • pretraživačka mreža - Search: 5.63%
  • prikazivačka mreža - Display: 4.68%
  • putovanja imaju najnižu stopu konverzije
  • internet/telekomi imaju najveću stopu konverzije na obje mreže.
  • display mreža (oglasi izvan Google tražilice na partnerskim portalima, stranicama korisnim za kreiranje svjesnosti - awareness) ima 5x više prikazivanja ali tek 1/5 klikova u odnosu na Search mrežu (Google + njihovi partneri). 
  • CTR (Clickthrough rate) nije pokriven ovim istraživanjem, ali Wordstream sugerira  prosječnih 2% to 5% CTR u branšama s jačom konkurencijom i  preko 5% CTR za one s manjom konkurencijom.

Prema mom iskustvu/saznanjima, većina domaćih oglašivača (ne računam bolje/pametnije online shop-ove) koncentrirana je na klikove i "vidljivost" u tzv. top-slot poziciji (gornje 3 pozicije iznad organskog prikaza rezultata pretraživanja).

S vremenom, kako tržište bude sazrijevalo konverzije će postati pravilo, a ne izuzetak  - jer što će vam klikovi i posjeti bez realizacije na kraju priče (ne mislim na image kampanje ili promocije novih usluga/proizvoda kojima tek"informirate" publiku).

Par klijenata s kojima sam radio imaju naravno "skromnije" rezultate u odnosu na ovdje prezentirane, ali mislim da su više nego zadovoljni samom činjenicom da konačno točno znaju koliko su dobili za uloženo (i što trebaju promijeniti na web-u za još bolji rezultat).

Nemojte da vas brojke obeshrabre jer osim što je o industrijskim prosjecima riječ ovo je više  najava onoga što nas čeka za koju godinu,  no i poticaj/potvrda za one koji se već ozbiljno bave konverzijama u svom oglašavanju.


Kao i uvijek, samo testiranjem i iskustvom dobit ćete svoje prave brojke kao pravu podlogu za planiranje iduće Google AdWords kampanje.

Kakva su vaša iskustva?

Nema komentara:

Objavi komentar