via Responsa: Kako najbolje podesiti ključne riječi u kampanji?
Google

petak, 16. studenoga 2012.

Kako najbolje podesiti ključne riječi u kampanji?

Već znate da  za svaku ključnu riječ imate 4 vrste podudaranja: široko (broad match), prilagođeno široko (modified broad match), frazno (phrase match) i točno (exact match).

Logika zdravog razuma (i praksa) pokazuju da točno i frazno podudaranje ostvaruju bolje rezultate u odnosu na prva dva.

Kakogod, uvijek je pitanje koje podudaranje odabrati, tj. kako najbolje podesiti ključne riječi u kampanji na Google tražilici?

Srećom, nema cijepanja atoma. Manje-više ključne su 2 stvari:
  1. budžet
  2. doseg (reach)

Budžet

  • Ako je mali vrlo je vjerojatno da ćete birati ključne riječi s točnim i tu i tamo pokojim fraznim podudaranjem, jer će generirati manji broj prikazivanja, a time i klikova (manji trošak). Čim nađete ključne riječi koje "rade" možete polako širiti priču na frazno ili široko podudaranje.
  • Imate li dovoljno love (blago vama) a istovremeno želite kontrolirati prikazivanje oglasa koristit ćete frazno i prilagođeno široko podudaranje. 
  • S još više love na raspolaganju (ima i takvih), željom da istražite što su sve u stanju ljudi zaguglati vezano za vaše ključne riječi  i dovoljno vremena da to sve "popratite" koristit ćete široko postavljene ključne riječi.
Naravno, znate da za jednu ključnu riječ u istoj grupi oglasa možete koristiti sva 4 tipa podudaranja čime od jedne dobivate 4 ključne riječi. Tako ćete biti sigurni koje vam daje bolji rezultat.


Ako koristite ovu taktiku optimiziranja kampanje, onda ne zaboravite za točno podudaranje ponuditi najveću cijenu (bid), za frazno malo manje, a za prilagođene i široko postavljene ključne riječi licitirajte najmanju cijenu - tako utječete na bolji položaj za preciznije postavljene ključne riječi - ali to je već neka druga priča vezana za aukcije  ključnih riječi.

Doseg

Opet logično, što je šire postavljena ključna riječ to je njen doseg veći ali i manje precizan  (stoga ne zaboravite dodati negativne ključne riječi kako ne bi napravili više štete no koristi).

S druge strane, koristite li samo točno podudaranje gubite velik dio potencijalnih korisnika (poigrate li se malo alatom za ključne riječi vidjet ćete da za neke ključne riječi  prosječni mjesečni broj pretraživanja uz točno podudaranje bude 10-ak, a za široko podudaranje dobijete i par desetaka tisuća.

Zato je, kao u svemu drugome, potrebno pronaći balans između onoga što imate u novčaniku i publike koju želite dosegnuti.

Sve to možete pametno posloženom kampanjom i odgovarajućim podudaranjem.
Naravno da ćete čim se kampanje malo zavrti koristiti Search query report (vidi sliku ispod) da otkrijete što su ljudi "guglali" i tako dobili kvalitetne ključne riječi.
Search Query report: mjesto gdje doznajete što su ljudi "zaguglali" za prikaz oglasa


Podrazumijeva se da ćete one loše ključne riječi izbaciti :).

Samo praksa i kontinuirano testiranje pokazat će vam što je najbolje za vas.
 

Nema komentara:

Objavi komentar