via Responsa: Quality Score i zašto je bitan za vaš Google račun?
Google

petak, 23. studenoga 2012.

Quality Score i zašto je bitan za vaš Google račun?

Već znate da  Google (srećom) više drži do relevantnosti nego do debljine vašeg novčanika.

Kao mjerilo i pokazatelj iste u Google AdWords sustavu koristi se ocjena kvalitete iliti Quality Score.

Ima vrijednost 0 do 10, a najlakše ćete ga naći pored svake ključne riječi:
Prikaz Quality Score-a u Google AdWords sučelju



Zašto je Quality Score bitan za vaš Google račun?

 Nekoliko je razloga zašto ga ne smijete zanemariti:
  • indirektno utječe na cijenu klika - što je bolja kvaliteta to će vas klik koštati manje. Ovdje možete u par minuta vidjeti o čemu ovisi i kako funkcionira tzv. smart pricing model (u kojem platite tek 1 lipu više od neposrednog konkurenta).
  • utječe na položaj vašeg oglasa (Ad Rank) u rezultatima pretraživanja - logično, bolja kvaliteta znači i bolji položaj
  • udio u prikazivanjima (Impresion Share) - što je bolja kvaliteta vaš oglas će imati veći udio u pojavljivanjima za konkretnu ključnu riječ

Što je dobar Quality Score?

Stručnjaci kažu da je sve preko 5 pokazatelj da solidno radite posao. Također, pomaže ako koristite proširenja oglasa, pa imate veću šansu da Google "proširi" vaš oglas dodatnim tekstom (npr. telefonski broj ili dodatni linkovi na stranicu, lokaciju na karti).
No, kao i uvijek, ne trebate ga se držati ko pijan plota.
To je dobra strana ove faze razvoja Google oglašavanja kod nas - u većini branši još uvijek nema konkurencije, pa vam se lako može desiti da  Quality Score 3/10 ima bolji performans od onoga s 9/10  gdje je konkurencija jača.

O čemu ovisi  Quality Score?

Službeno ne postoji detaljno opisana lista faktora i njihova jačina utjecaja na Quality Score, no trebate paziti na:
  • CTR - najvažniji element - logično, jer Google vjeruje da je bolji oglas onaj s boljim clickthorugh rate-om
  • podudaranje ključnih riječi s oglasom - zato je pametno ključne riječi uvrstiti u tekst oglasa (pa dobijete "zboldane" riječi u oglasu ako ih korisnik zagugla)
  • količinu i kvalitetu sadržaja vašeg landing page-a (stranice na koju dovodite korisnika nakon što klikne na oglas) u odnosu na ključne riječi
  • količinu i kvalitetu sadržaja cijele web stranice u odnosu na ključne riječi - NEMOJTE kreirati stranicu prema ključnim riječima, mislim nemojte pretjerivati - Google će vas brzo prokljuviti i "kazniti". A i pripazite na "začarani krug" optimizacije weba (SEO) svakih par mjeseci onako kako Google tražilica mijenja svoj algoritam. Radije kreirajte originalan i koristan sadržaj koji će korisnika dulje zadržati na vašoj stranici. Isplati se:)
  • koliko brzo korisnik klikne "back" gumb nakon što je došao na vašu stranicu
  • koliko brzo korisnik ode s vaše stranice dalje
Zato pazite na svoj CTR, budite korisni, zanimljivi i relevantni. I ne zaboravite negativne ključne riječi kojima smanjujete neželjena prikazivanja oglasa.

Svemu usprkos, ipak je bolje biti dobrica. Ovih dana svi smo se uvjerili u to, ne?

Ugodan vikeeeeend:)

Nema komentara:

Objavi komentar