Čak 8 od 10 oglasa nikad ne bude pročitano dalje od naslova (eng.:headline), iz čega proizlazi da većina naslova nije dovoljno dobra da privuče ljude da pročitaju oglas do kraja.
Zato pri kreiranju oglasa u bilo kojem mediju ne treba zaboraviti praksu dobrog starog direktnog marketinga.
Pa evo što je prema iskustvu živahnog starčića od 90-ak godina (koji uz Google AdWords doživljava pravu renesansu) najvažnije za dobar naslov tj. cijeli vaš oglas:
- pogodnost za korisnika (eng. benefit)
- novost
- znatiželja
Pogodnost
Ljude ne zanimate vi, vaša firma, proizvod (ne govorim o onima koji već znaju za vas ili su vam vjerni na neki način) niti žele biti povezani s vašim brandom.Njih zanimaju njihov problemi, izazovi, strahovi, nadanja, očekivanja - eventualno ih zanima što o vama kažu drugi ljudi sa sličnim iskustvima, a svi skupa se pitaju što je u vašoj priči njima korisno.
Novost
Zato od polica u lokalnom dućanu pa do oglasa u svim medijima vidite one krištave žuto-crveno-blješteće "novo" natpise. Istina da smo dosta "sporiji" na njih usljed recesijom poljuljanog potrošačkog ludila, no stvari idu dalje pa im se dodaju razne potvrde stručnjaka, strukovnih udruga, iliti reality show-ova, da nas još malo potaknu.Znatiželja
Najčešće se koristi kao dio komunikacijske taktike u najavnim kampanjama prilikom lansiranja novog proizvoda, usluge u tzv. "teaser" kampanjama, kad vam samo stave bubicu u uho i potaknu na razmišljanje "šta je sad ovo?". Problem sa znatiželjom je isto kao i s korištenjem humora. Ono što neki vole , drugi ne vole. Dobri stari Claude Hopkins još je prije 90-ak godina rekao "Nitko ne kupuje od klauna." (poanta je da humor ne zasjeni glavnu poruku).Gdje potražiti dobar naslov za vaš oglas?
Bilo da se oglašavate na tv-u, radiju, novinama ili na Google tražilici, jasno je da nekako trebate iskombinirati ta tri elementa u skladu s vašim brandom.Često se dobar naslov za vaš oglas krije upravo "zakopan" negdje usred samog teksta oglasa ili negdje u dijelu "o nama". Potražite ga. Sigurno imate nešto što vas razlikuje od drugih u vašoj branši.
Ne zaboravite vaš najvažniji profitni centar - vaše korisnike - što oni kažu, kakve su njihove reakcije, dobre, loše...
I one mogu biti sjajan izvor nadahnuća, ali i glavni oslonac u upravljanju vašim marketinškim porukama.
Na žalost, vaša mjerila uspjeha (prodaja, vjernost korisnika na duži rok) nisu u prvom planu marketingašima, kreativnim direktorima, copywritterima. Što zbog standarda i "pravila igre" oglašivačke industrije, što zbog neznanja ili ega:(
Što je s Google oglasima?
Kod klasičnih Google oglasa dodatni je izazov to sve skupa zapakirati u 95 znakova (25 za naslov, 35 prvi podnaslov, 35 drugi podnaslov) i ispričati svoju priču:)Dodate li tome činjenicu da imate cca. 15-ak sekundi vremena za pridobivanje korisnika na eventualni klik, nije zgorega imati rečeno u vidu.
Želite li se stoga oglašavati na Google-u, mjestu gdje je relevantnost vašeg oglasa korisniku najvažnija stvar u cijeloj priči, vodite računa o sljedećem:
- vaš oglas je često sve što potencijalni kupac zna o vama
- želite više od korisnikova klika - osim ako igrate na kratke staze - lažno obećanje kojim ćete dobiti klik ubrzo će se pretvoriti u razočaranje jer ćete izgubiti relevantnost u korisnikovim ali i Google-ovim očima (sve skuplji klik, lošiji CTR, kvaliteta, položaj oglasa...)
- vaš oglas tek je jedan element (mora biti "ko prst i nokat" s odabranim ključnim riječima i sadržajem stranice na koju će korisnik doći nakon klika)
- ne zaboravite se razlikovati od konkurencije (gledajte širu sliku - ponekad je najjača konkurencija prikrivena - izvan vaše branše)
- vodite računa u kojoj bi fazi kupnje mogao biti vaš korisnik (ima li smisla koristiti žargon)
- testirajte više oglasa unutar iste grupe oglasa
Kakva su vaša iskustva? Koji se oglasi vama najviše sviđaju?
Nema komentara:
Objavi komentar