via Responsa: 4 stvari bitne kod izbora društvene mreže
Google

petak, 28. prosinca 2012.

4 stvari bitne kod izbora društvene mreže

Odlučite li iz bilo kojeg razloga proširiti svoju ciljanu publiku korištenjem neke od najpoznatijih društvenih mreža tipa Facebook, Pinterest, Twitter, Google+ vodite računa o 3 stvari:

  1. Društvene mreže nemaju nikakvih obveza prema vama
  2. Razlozi korištenja pojedinih društvenih mreža nisu identični
  3. Društvene mreže su pomoć a ne osnova vašeg marketinga
  4. Pametno ih koristite:)

1. Društvene mreže nemaju nikakvih obveza prema vama

Sportskim rječnikom, znači da posjeduju teren, određuju pravila i trajanje "igre".  Koja od njih će potrajati desetljećima, a koja će nestati sa scene za koju godinu ili prije ne znaju ni oni, a kamoli mi. Njima možda sitna promjena u uvjetima korištenja nama može biti poprilično nezgodna. 
Uz to i sadržaj koji (besplatno) kreiramo na društvenim mrežama ne pripada nama, iako je naših ruku djelo. To ne znači da nas društvene mreže ne vole, ne žele ili im nije stalo. Naravno da im je stalo. No, kao i mi u svom poslu, i oni moraju voditi računa o dobiti, dioničarima, dividendi i ostalim "tričarijama".

2. Razlozi korištenja društvenih mreža


Ako niste sigurni kako i zašto korisnici "vise" na pojedinim društvenim mrežama, evo jednog zanimiljivog  prikaza.
Autor: Dan Roam: Prikaz razloga korištenja pojedine društvene mreže
Prema autoru ove skice na Twitter-u ćete u real-time vremenu proslijediti bitnu informaciju, na Fejsu komentirati i dijeliti zanimljivosti iz privatnog života sa svojim prijateljima, rodbinom (ljubimci, vjenčanja, igrice, smiješne i neobične fotke...), s Pinterestom ćete dijeliti vizualno dojmljive trenutke, a na Google+ ,između ostalog, možete se skompati i s neznancima koji dijele istu strast kao i vi (npr. fotografija, umjetnost, specijalizacija u struci, ...)
Kolikogod paušalno, daje približnu sliku o razlozima korištenja.
Naravno da ih možete, imate li dovoljno vremena i novaca, kombinirati do besvijesti - samo vodite računa da lajkovi, komentari, followeri i ostale mjere praćenje ne znače i broj stvarnih korisnika (od nečega morate i živjeti ne).

3. Društvene mreže su pomoćni alat

Ako pomoću njih uspijete doći do konkretnog kontakta ili  korisnike privučete na svoju  web stranicu  ili još bolje e-mail listu - bravo. To je ono čemu i služe. Zato glavni sadržaj treba biti na vašoj web stranici.
I nemojte brinuti što imate malo lajkova ili followera - kvaliteta će dovesti upravo takvu kvantitetu, ne i obrnuto.
Jasno vam je da su vaše najveće bogatstvo vlastita web stranica i vaša baza korisnika.
Čim ih više mazite i pazite, tim bolje.

4. Zato ih pametno koristite:)

Društvene mreže su super da potaknete komunikaciju, otkrijete nove prilike i besplatno raširite neku potencijalnim korisnicima zanimljivu priču.
Iskoristite ih kao super besplatni pomoćni alat kojim proširujete komunikaciju s vašim (potencijalnim) korisnicima.Više se fokusirajte na svoj grunt - vlastitu web stranicu, e-mail listu (toplo preporučam Mailchimp alat za kreiranje, slanje i analiziranje  e-mail kampanja) i ugled koji ste izgradili.

I na kraju, očito pristran, opet vas cimam da isprobate oglašavanje na Google tražilici -  tu nema puno marketinškog filozofiranja - sve je transparentno :)

A koju društvenu mrežu vi (ne) volite, koristite...?

Nema komentara:

Objavi komentar