via Responsa: Direktni marketing nije...
Google

srijeda, 26. prosinca 2012.

Direktni marketing nije...


...zločesto:
  • nazivanje nepoznatih ljudi iz javnog telefonskog imenika samo zbog činjenice što su (ne)svjesno dopustili vidljivost privatnog broja
  • ubacivanje neadresiranih letkića u sandučiće na kojima stoji istaknuta molba da se to ne čini
  • skrivanje glavnog proizvoda/usluge, prodajne prezentacije iza kompliciranih nagradnih igara
  • pozivanje ljudi  na "besplatne" večere i putovanja s prikrivenim dodatnim troškovima
  • obavještavanje nepoznatih ljudi da su osvojili nešto i da trebaju samo platiti troškove dostave koji su 5 puta skuplji od realnih (i naravno višestruko pokrivaju nabavnu cijenu proizvoda)
  • prodavanje magle i manipuliranje ljudima u teškim situacijama (mislim na Frlanove zločestoće tipa "financijski preporod", "tvornica novca", "eliminator dugova", "primljeni ste", "posao iz snova", "lijeni milijunaš", "kako postati bogat u Hrvatskoj", "milijunaš iz susjedstva"...)
Naravno, nisu sporne tehnike već oni koji ih provode u praksi, uglavnom i na žalost ne s ciljem pridobivanja kupaca s kojima žele izgraditi dugoročni odnos već samo "uzmi lovu i zbriši".

Možda ste već negdje i pročitali kako će "ljudi učiniti sve za one koji im ohrabruju snove, pravdaju neuspjehe, ublažuju strahove, potvrđuju sumnje i pomažu bacati kamenje na neprijatelje." (Blair Warren)

Čak i ako koristite to u prodaji svojih proizvoda/usluga, vjerujem da, čitate li ove retke, to ne zlorabite jer:
  • znate da živimo u maloj zemlji, na malom tržištu, a takvim kratkoročno efektnim potezima ne samo da se "navlače" ljudi, već se i direktnom marketingu lijepi etiketa sirovog, agresivnog i zavaravajućeg.
  • znate naći ravnotežu - čak i ako se koristite ubacivanjem letkića u sandučiće u susjedstvu ili nazovete neke iz javnog telefonskog imenika - to ne koristite kao stalni obrazac ponašanja jer znate da time režete granu na kojoj sjedite
  • razmišljate dugoročno i stalo vam je do vaših korisnika  - znate da se ne živi od jednokratne prodaje već od kupca koji se vraća po još - i preporuča vas drugima
  • dobri ste i nećete prodavati maglu/lošu robu/uslugu samo zato što znate da ćete danas lako naći dovoljno "žrtava" (siromašnih, nezaposlenih, naivnih, očajnih...)
  • znate da je 64% Hrvata starijih od 16 godina online i da tamo provedu čak i više vremena nego na TV-u
  • znate da se možete povoljno i učinkovito oglašavati na Google tražilici.  
  • jasno vam je da će vas razočarani korisnici "razapeti" na sve moguće načine:
    • staviti na crnu listu
    • tužiti
Naravno možete i svako malo mijenati naziv firme/programa i nakon brzopotezno dignute love pritajiti se ili pak zbrisati u neki drugi biznis, pa sve ispočetka.

Možete, ali znam da nećete.

Idemo dalje fer-plej:)



P.S. Za svaki slučaj, dođete li u iskušenje, sjetite se što je rekao A. Lincoln:

"Jednom možete prevariti sve ljude, a neke ljude možete prevariti i uvijek. No ne možete uvijek varati sve ljude."






Nema komentara:

Objavi komentar