via Responsa: Google ROPO za bolje razumijevanje korisnika
Google

srijeda, 19. prosinca 2012.

Google ROPO za bolje razumijevanje korisnika

ROPO matrica ("research online purchase offline" - a vrijedi i obrnuto) na konkretnom primjeru u praksi (Vodafone u Njemačkoj) pokazuje utjecaj interneta na donošenje odluke o kupnji.

U ovom slučaju skoro 1/3 kupnji obavljeno online, a malo više od 2/3 offline, u što se možete uvjeriti iz prikaza:
ROPO matrica. Kompletno istraživanje pogledajte ovdje


Očito da za pravo vrednovanje online marketinga u obzir treba uzeti i 37% korisnika koji su prije offline kupnje istraživali online.
Poanta priče je da što bolje razumijemo korisnike i njihovo "šaranje" različitim kanalima prodaje lakše ćemo se osloboditi klasičnih podjela na offline vs. online i gledati šumu a ne stabla.

Uostalom sjetite se sebe kad idete nešto kupiti.  U potrazi za odgovorima zaguglat ćete na tražilici, surfati webom, forumima i specijaliziranim stranicama.

U Hrvatskoj je koliko se sjećam cca. 60% populacije online, a od toga cca. 12% i kupuje online, što kad prevedemo u grube brojke čini cca. 300.000 potencijalnih kupaca.

Ako znate i da je standardna konverzija s kojom svi barataju cca. 2%,  a da prvi izlist na Google tražilici "povuče" 50%-60% ukupnog prometa, sami možete zbrojiti dva i dva.

Sve to pričam naravno u želji da vas potaknem da, ako niste u rezultatima pretraživanja među prva 2-3 u tzv. "above the fold" zoni (prije no što treba skrolati dole),  ozbiljno razmislite o oglašavanju na Google tražilici.

Zatrebate li pomoć - tu sam:)


Nema komentara:

Objavi komentar