ROPO matrica ("research online purchase offline" - a vrijedi i obrnuto) na konkretnom primjeru u praksi (Vodafone u Njemačkoj) pokazuje utjecaj interneta na donošenje odluke o kupnji.
U ovom slučaju skoro 1/3 kupnji obavljeno online, a malo više od 2/3 offline, u što se možete uvjeriti iz prikaza:
![]() |
ROPO matrica. Kompletno istraživanje pogledajte ovdje |
Očito da za pravo vrednovanje online marketinga u obzir treba uzeti i
37% korisnika koji su prije offline kupnje istraživali online.
Poanta priče je da što bolje razumijemo korisnike i njihovo "šaranje" različitim kanalima prodaje lakše ćemo se osloboditi klasičnih podjela na offline vs. online i gledati šumu a ne stabla.
Uostalom sjetite se sebe kad idete nešto kupiti. U potrazi za odgovorima zaguglat ćete na tražilici, surfati webom, forumima i specijaliziranim stranicama.
U Hrvatskoj je koliko se sjećam cca. 60% populacije online, a od toga cca. 12% i kupuje online, što kad prevedemo u grube brojke čini cca. 300.000 potencijalnih kupaca.
Ako znate i da je standardna konverzija s kojom svi barataju cca. 2%, a da prvi izlist na Google tražilici "povuče" 50%-60% ukupnog prometa, sami možete zbrojiti dva i dva.
Sve to pričam naravno u želji da vas potaknem da, ako niste u rezultatima pretraživanja među prva 2-3 u tzv. "above the fold" zoni (prije no što treba skrolati dole), ozbiljno razmislite o oglašavanju na Google tražilici.
Zatrebate li pomoć - tu sam:)
Nema komentara:
Objavi komentar