...bilo je riječ o vašoj ponudi, web stranici, prodajnom pismu...
Stručnjaci kažu da što više informacija komuniciramo istovremeno, više zamaramo mozak s procesuiranjem. Psiholozi to zovu "cognitive load" iliti kognitivno opterećenje. Previše informacija može dovesti do preopterećenja i vaš potencijalni korisnik više jednostavno ne može to preraditi i donijeti odluku (možda o kupnji:)
Tu pojavu često vežu s kapacitetom kratkotrajne memorije.
Većina ljudi može držati 5-9 ideja/zadataka/pojmova u kratkotrajnoj memoriji. Ponudite li previše opcija, može se dogoditi da zaborave pravi razlog zbog kojeg su došli do recimo vaše web stranice pa jednostavno odgode donošenje odluke za kasnije.
A kasnije, ko živ, ko mrtav.
Vaša ponuda, oglas, web stranica dakle samo je jedan od "zadataka" s post-it-a zaljepljenog u kratkotrajnoj memoriji potencijalnog korisnika zauzetoj raznoraznim zadacima (kupi kruh, nazovi mamu, plati račune, naruči se kod zubara...).
Samo se sjetite vlastite svakondevice.
U prilog tome ide i činjenica da se korisnici koji koriste Google tražilicu (99,9% HR online populacije) na rezultatima pretraživanja zadržava tek cca. 15-ak sekundi.
Zato ne trošite vrijeme uzalud, komunicirajte ono što je za vašu tvrtku najbitnije (prodaja, download sadržaja, prijava na e-novosti, pretplata na časopis). U glavu s adutom, rekli bi belot rječnikom.
I ne zaboravite (osim ako nemate usko ciljanu VSS publiku) učiniti stvari jednostavnijima, razumljivijima, i svakako u vašem duhu.
Ameri vele KISS (keep it simple and stupid). Naravno bez podcjenjivanja ciljane publike - vi samo pametno trošite njihovo (ali i svoje) vrijeme.
Eto, vikend, odmor pa opet ispočetka:)
Nema komentara:
Objavi komentar