Alat treba znati koristiti, održavati ali i razumjeti prije svega.
U to ime, ovaj i slijedeća 2 blogića trebala bi vam pomoći u boljem korištenju Google AdWords-a kao alata kojim ćete doći do novih (i dobrih naravno) korisnika.
Ajmo redom:
- cilj - koji želite postići svojom kampanjom/oglasima, a kako biste mogli pratiti uspješnost. Želite samo klikove ili pak svojoj prodaji osigurati upite ili "lead-ove" ili još bolje prodati konkretni proizvod/uslugu u svom web-shopu. Bez cilja nemojte ni kretati na put inače "džaba ste krečili" što bi rekli grafiteri.
- Search vs. Display (tražilica/pretraživačka vs. prikazivačka mreža) - nikada nećete (kao ja prvi puta) istovremeno vrtiti kampanju s istim ključnim riječima/oglasima na obje mreže, niti ćete kopirati kampanju sa tražilice i pustiti je na Display. To su kruške i jabuke, nebo i zemlja...dva totalno različita svijeta u kojem i način funkcioniranja i nadmetanja i prikazivanja oglasa ne rade isto. Srećom performans na jednoj mreži ne utječe na vaš ugled (iliti quality score) na drugoj, no svejedno. To se jednostavno ne radi.
- organizacija vašeg Google AdWords računa - u pravilu vaš Google AdWords račun trebao bi "pratiti" strukturu vaše web stranice. Grupe oglasa trebaju biti što konkretnije i vezane za pojedine proizvode/usluge - a ne grupe proizvoda. Zlatno pravilo je da za svaku glavnu ključnu riječ kreirate zasebnu grupu oglasa, što znači da za isti proizvod/uslugu možete imati više različitih grupa oglasa. Kad vidite koji oglas odskače, fino ga izvučete u zasebnu grupu kako bi "lakše disao" ali i oslobodio prostor slabijim oglasima (ključnim riječima) da dođu do izražaja.
- ključne riječi - jeste li odabrali prave? Kako ste ih postavili (široko/modificirano široko/frazno/ točno)? Niste zaboravili na negativne riječi - posebice ako u kampanji imate dosta "široko" postavljenih riječi? Iznenadit ćete se kako korisnici "vašu" ključnu riječ rabe u totalno drugom kontekstu - zato stalno pratite što su guglali prije no što im se pojavio vaš oglas na koji su kliknuli. Gledate li na stvari iz korisnikove perspektive, pričate li razumljivim ili nekim žargonskim rječnikom razumljivim u branši? Vodite računa i o CTR-u kao jednom od kriterija za odabir ključnih riječi. Jer, bolji CTR znači bolji quality score, što vodi do niže cijene koju ćete platiti za klik (CPC= cost per click) a time i veće zarade.
Sve pet, a što nakon klika, konverzije, posjete na stranicu?
E, tu vam pomaže Google Analytics s hrpom besplatnih informacija. Ovdje možete vidjeti kako na brzaka provjeriti imate li ih "zaljepljene". Ako ne, vrijeme je da to napravite, tj. zamolite programere da to urade umjesto vas (to oni levom rukom).
Nema komentara:
Objavi komentar